عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اجرای برنامه مکمل یاری مدارس با آهن و ویتامین، در شهرستان البرز آغاز شد

آیین افتتاحیه مکمل یاری دانش آموزان با آهن و ویتامین « D » در مدرسه مطهره شاهد الوند برگزار شد. در این برنامه، توزیع مکمل آهن به همراه نارنگی به دانش آموزان انجام شد.

دکتر بهزاد میرزازاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز، در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: تغذیه در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، نقش اساسی دارد، زیرا رژیم غذایی ناسالم، موجب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و برخی سرطان ها می شود.

ایشان ضمن آن که درباره علایم کمبود آهن و ویتامین « D » و همچنین فواید مصرف صحیح مکمل های آن صحبت کرد؛ به دانش آموزان توصیه کرد به منظور جلوگیری از سیاه شدن دندان، قرص آهن را در انتهای زبان قرار داده و با یک لیوان آب میل کنند.

اجرای برنامه در روستاها و حاشیه شهرها

مونا تاچه بندها، کارشناس مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه هم در تشریح این خبر گفت: طبق این برنامه، مکمل آهن در بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم روستاها و حاشیه شهر برای پیشگیری از کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن به صورت هر هفته یک عدد مکمل آهن به مدت چهار ماه در سال تحصیلی توزیع می‌شود.

وی ظهار کرد: در این برنامه ویتامین « D »با دوز ۵۰ هزار واحد به صورت ماهانه یک عدد در بین کل دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه اول و دوم کل شهرستان در ۹ ماه سال تحصیلی به صورت رایگان توزیع می شود.

تاچه بندها اعلام کرد: برنامه مکمل یاری در سطح شهرستان البرز با ۱۸۴ هزار مکمل ویتامین دی و ۱۶۰ هزار مکمل قرص آهن با هزینه ۴۵۰ میلیون ریال انجام می شود.