عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

آیین فارغ التحصیلی دستیاران ورودی ۹۴ بیمارستان فارابی برگزار شد

گالری عکس ۱
گالری عکس ۲
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، آیین فارغ التحصیلی دستیاران ورودی ۹۴ بیمارستان فارابی و تقدیر از رتبه های برتر شصت و ششمین آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی با حضور دکتر محمد رضا اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشکسوتان، معاونان ، روسای بخش های اموزشی، اعضای هیئت علمی و دستیاران این بیمارستان، دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸ در سالن آمفی تئاتر پروفسور شمس برگزار شد.
در این مراسم، دکتر اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ماه مهر را سرآغاز رویش دوباره علم و دانش خواند و ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری تمامی اعضای هیئت علمی، فلو ها و دستیاران سال تحصیلی پرباری سپری شود.
وی فارابی را به درخت تنومندی تشبیه کرد که برای شادابی و سرسبزی آن افراد زیادی تلاش کرده اند و افزود: برای آن که  بیمارستان فارابی، بزرگترین مرکز چشم پزشکی کشور بر قله دانش بدرخشد  زحمات فراوان کشیده شده است و اینک همه ما میراث گرانبهایی را از استادان پیشکسوت گروه چشم پزشکی به ودیعه گرفته ایم و  باید به درستی از آن پاسداری کنیم.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه خطاب به دستیاران تازه وارد فارابی گفت: بهترین رشته را در بهترین جا انتخاب کرده اید!  هر آنچه از لحاظ علمی، مهارتی، پژوهشی و اخلاق حرفه ای لازم دارید در بیمارستان فارابی بسترش فراهم است. امیدوارم دوره دستیاری موفقی داشته باشد و با خاطرات خوب و توشه ای غنی آینده حرفه ای خود را بسازید.
رییس بیمارستان فارابی به کسب رتبه های اول تا سوم آزمون بورد تخصصی سال ۹۸ توسط دستیاران این بیمارستان اشاره کرد و گفت: از نظر من تمامی دستیاران ما توانمندند ولی به خاطر تغییر شیوه هیئت بورد در دوسال اخیر  همگی نتوانستند نتیجه دلخواه را بگیرند که امری طبیعی است.
دکتر اکبری با تبریک به نفرات برتر بورد سال ۹۸ از گروه آموزشی بیمارستان که با برنامه ریزی دقیق عرصه را برای کسب این موفقیت هموار کردند تشکر کرد.
در ادامه مراسم دکتر حمید رضا نمازی، عضو هیئت علمی گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس موزه تاریخ علوم پزشکی، به ذکر تاریخچه تشکیل دانشکده پزشکی، رشته پزشکی و بیمارستان فارابی پرداخت و یادآور زحمات بزرگانی چون دکتر ابوالقاسم بختیار، دکتر قاسم غنی، لسان الحکما، پروفسور شمس و... در پایه ریزی دانش پزشکی کشور شد.
وی در بخشی از سخنانش از دکتر ضیاء الدین یزدیان، استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی دانشگاه یاد کرد و گفت: من تمام زندگی حرفه ای و گرایشم اخلاق پزشکی را مدیون این استاد بزرگم و خوشحالم که فرصتی دست داد تا از ایشان قدردانی کنم.
پس از سخنان دکتر نمازی، دکتر احمد معصومی، رتبه اول بورد چشم پزشکی۹۸ به نمایندگی از فارغ التحصیلان متن تقدیر دستیاران ورودی ۹۴ از استادان گروه چشم پزشکی دانشگاه و بیمارستان فارابی را قرائت کرد.
دکتر علیرضا کشتکار جعفری، استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی سخنران پایانی این مراسم نیز گفت: بنده به اقتضای آن که افتخار داشتم در فارابی هم شاگرد باشم و هم معلم، چند توصیه پدرانه به دستیاران نو ورود دارم.
فارابی بزرگترین و قدیمی ترین مرکز چشم پزشکی خاورمیانه و چشم پزشکی رشته پرطرفداری است . اگر به گذشته برگردم انتخاب من دوباره فارابی خواهد بود چون فارابی یک مزرعه بزرگ  علمی است که در جای جای آن خوشه های علم و عمل پراکنده است. با پذیرفته شدن در فارابی کو له باری در اختیارتان نهاده شده که باید با تلاش و زحمت خودتان ،خوشه ها را جمع و کوله بارتان را پرکنید. هیچکس برای شما خوشه ای جمع نخواهد کرد. فرصت طلایی چهار ساله ای در اختیار شماست  قدرش را بدانید و نهایت استفاده را از آن ببرید تا انشاء الله زمان فارغ التحصیلی  کوله باری  پر از علم و عمل داشته باشید.
دکتر جعفری حضور دکتر اکبری در جایگاه مدیریت گروه چشم پزشکی را فرصت طلایی دیگری دانست که در اختیار دستیاران چشم پزشکی قرار گرفته است و افزود: دکتر اکبری شخصیتی علمی، با اخلاق و تدبیر است. نهایت استفاده را از این فرصت ایجاد شده ببرید و موجب پیشرفت خود و فارابی شوید.
استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی دانشگاه توصیه کرد: اگر می خواهید خیر دنیا و آخرت را داشته باشید، خود را جای بیمارتان بگذارید و همان انتظاری که خود از پزشک معالجتان دارید برایش فراهم آورید.
وی همچنین از طب داخلی به عنوان مادر علوم پزشکی یاد کرد و گفت: در برخورد با بیمار اول پزشک عمومی باشید بعد چشم پزشک عموم و در انتها نگاه فوق تخصصی به بیمار داشته باشید. یکی از معضلات عمده امروز نظام درمانی ما همین برخورد تخصصی بیش از حد با بیماران است که مشکلات عدیده ای را پدید می آورد.
این مراسم با گرفتن عکس یادگاری و اهدای لوح تقدیر و هدیه به فارغ التحصیلان خاتمه یافت.
خبرنگار و عکاس: حمیده امیدوار