عمومی | بنیاد ملی نخبگان

۴ جایزه کارآفرینی و علمی رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای حمایت از ایده‌های نخبگانی و توسعه فرهنگ و زیرساخت‌های کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه وقف، در پنجمین مجمع عمومی سالیانه مجمع خیران نخبه‌پرور فارس از ۴ جایزه علمی و کارآفرینی که با حمایت خیران و نیک‌اندیشان تامین مالی شده است، رونمایی شد.

در این برنامه که به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در یک سال گذشته و همچنین هم‌اندیشی در رابطه با برنامه‌های مجمع خیران ‌نخبه‌پرور برگزار شد، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: مجمع خیران نخبه‌پرور فارس با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در سطوح مختلف و در راستای نخبه‌پروری و نخبه‌شناسی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تکریم از نخبگان و الگوبرداری از زندگی آنان از اهداف اصلی این مجمع است، افزود: خوشبختانه خیران و نیک‌اندیشان حمایت‌های خوبی در سال گذشته از جامعه نخبگانی داشتند و این در حالی است که در کشور به ندرت درآمدهای حاصل از وقف در مسیر توانمندسازی نیروی‌انسانی بکار گرفته می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری؛ رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیران نخبه‌پرور فارس با بیان اینکه در طول تاریخ، همواره علم احیاءکننده جامعه بشری و پرورش‌دهنده انسان‌ها در مسیر تعالی بوده، گفت: توجه به علم و نخبه، از ملزومات امروز جوامع بشری است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداشت نخبگان، افزود: مانایی این افراد در مسیر تولید علم و خدمت‌رسانی به جامعه سبب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از چهار جایزه علمی و کار آفرینی «جایزه علمی دکتر فریدون مهبودی» در حوزه بیوتکنولوژی، «جایزه کارآفرینی دکتر علینقی مصلح‌شیرازی» ویژه برترین طراح کسب‌وکار در حوزه خلق ثروت و اشتغال پایدار ، «جایزه علمی دکتر محمدهادی ایمانیه» در حوزه سلامت جامعه و ویژه دانش‌آموختگان ممتاز دوره MD/MPH و نیز «جایزه کارآفرینی امید» ویژه برگزیدگان استارت‌آپ، رونمایی شد.

در پایان این نشست از خیران، اساتید، مشاوران و دانش‌آموزان منتخب برنامه ملی شهاب تقدیر شد.