عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

دکتر رسولی مطرح کرد: دانشگاه نیازمند مشارکت فکری خانواده ها است

به گزارش روابط عمومی واحد اردبیل، دکتر اسحاق رسولی ظهر امروز در نشست هیات رئیسه دانشگاه با اولیاء دانشجویان ورودی جدید اظهار کرد: دانشگاه نیازمند مشارکت فکری خانواده ها است و باید از اولیا بازخورد بگیریم و خانواده ها بهترین منبا برای ارزیابی ما هستند.

وی با بیان اینکه سخت ترین کار عالم تربیت انسان است، افزود: حساس ترین، پیچیده ترین و در عین حال مقدس ترین کار تربیت است و انسان همیشه تا زمانیکه زنده است به تربیت نیاز دارد.

رسولی تصریح کرد: دانشگاه مرحله ای است که خانواده ها فکر می کنند از یکسری مسائل تربیتی نسبت به دوران دبستان و دبیرستان فرزندان خود راحت شده اند ولی دانشگاه یک شروع و سرآغاز جدید است که در آن همه دانشجویان و جوانان متناسب با زمان خود نیاز به رسیدگی و توجه دارند.

وی به نگرانی پدر و مادر ها نسبت به  فرزندان خود اشاره کرد و افزود: تعلیم و تربیت در هر سطحی نیازمند همفکری است و دانشگاه نیازمند این است که ارزیابی نسبت به خود داشته باشد تا بتواند سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب تری داشته باشد.

رسولی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی  به معنی واقعی یک دانشگاه مردمی است، افزود: در دانشگاه شعار ما، هر دانشجو یک تخصص و یک مهارت است و خانواده ها با مشاهده تغییرات جوانان خود می توانند در برابر دانشگاه قضاوت داشته باشند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل حجت الاسلام دکتر محمد تجلایی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت دانشجویان گفت: استقلال جوان نباید از بین رود و لازمه استقلال رفتن به مباحث عقلی است.

وی با بیان اینکه در جامعه ای زندگی می کنیم که وضعیت فرهنگی به توجه بیشتری نیاز دارد، ادامه داد: دانشگاه باید تحصیلات مقدماتی و تربیتی دانشجویان را به بالندگی تبدیل کند و با جریان سازی اجتماعی دانشجو را وارد جامعه کند.