عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

حافظ قرآن کریم و دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: قرآن درباره تمامی مواردی که در دنیا نیازمندیم، سخن گفته است

به گزارش مفدا بوشهر، سید عباس حسینی اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید که "و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکی شی" و کتابی که بر تو نازل کردیم بیان‌کننده تمامی چیزهاست، پس قرآن درباره تمامی مواردی که در دنیا نیازمندیم، سخن گفته و باعث سعادت ما در دنیا و آخرت می‌شود.
بنابراین گزارش، در ماه جاری دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود، رقابتی که در چند روز نفس‌گیر برگزار شد.
در این دوره از مسابقات "سید عباس حسینی " حافظ کل قرآن کریم و دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، موفق به کسب رتبه نخست رشته حفظ ۲۰ جزء شد، به همین بهانه مفدا بوشهر گفت‌وگویی با این حافظ کل قرآن کریم کرده است که از نظر می‌گذرد.

مفدا بوشهر: از خودتان بگویید.
سید عباس حسینی هستم ۲۲ ساله، دانشجو رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ترم پنجم اهل برازجان حافظ کل قرآن کریم.

مفدا بوشهر: چطور جذب رشته حفظ قرآن شدید؟
به علت علاقه پدر و مادر وارد کلاس‌های قرآن شدم، صوت‌های قرآن را که می‌شنیدم بسیار علاقه‌مند شده و شروع به حفظ قرآن کردم، جز سی رو حفظ کردم و بعد با برنامه‌ریزی و شرکت در کلاس‌های مرتبط الحمدالله موفق شدم حافظ کل قرآن شوم.

مفدا بوشهر: از چه سنی علاقه‌مند شدید و نحوه آموزش شما به چه صورت بوده است؟
از سن ده‌سالگی شروع به حفظ کردم با برنامه سه‌ساله و در سن سیزده‌سالگی حافظ کل قرآن شدم نحوه حفظ قرآن به صورت گوش دادن به نوار و تکرار آیات بود، در مسابقات اوقاف و بسیج کانون‌های مساجد، رتبه اول استان را کسب کردم، همچنین رتبه پنجم مسابقات کشوری اوقاف و رتبه دوم مسابقات کشوری دانش آموزان تیزهوشان کشور را نیز کسب کرده‌ام.

مفدا بوشهر: شما هم‌زمان با پرداختن به حفظ قرآن در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز مشغول به تحصیل هستید؛‌ چطور توانستید بین این دو تعادل ایجاد کنید؟ چقدر در روند تحصیل شما تاثیرگذار بوده است؟
همگی ما باید احساس نیاز به قرآن بکنیم و همیشه و همه از بیانات قرآن بهره ببریم. تعادل بین درس و قرآن امکان‌پذیر است، با تلاش زیاد و علاقه به قرآن می‌توان هر دو هدف را دنبال کرد، من همیشه در کنار درسم روزی دو جز در زمان‌های مشخص مرور می‌کنم، حفظ قرآن حافظه را بسیار تقویت می‌کند و باعث یادگیری و حفظ بهتر درس‌ها نیز می‌شود.

مفدا بوشهر:‌ امسال سطح مسابقات بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سطح مسابقات امسال بسیار بالا بود و داوران خوبی هم برای مسابقات آورده بودند، دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جشنواره قرآن و عترت سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و از شیوه‌های پیشرفته جهت برگزاری و داوری مسابقات استفاده کردند، در شیوه جدید صوت همه شرکت‌کنندگان ضبط‌شده و به مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ارسال‌شده و داوران کشوری آن‌ها را بررسی کرده و نفرات برتر را انتخاب کردند، فقط افرادی که حد نصاب رو کسب می‌کنند وارد مسابقات کشوری می‌شوند و این خود باعث بالا رفتن سطح مسابقات می‌شود.

مفدا بوشهر:‌ نقاط قوت و ضعف این دور از مسابقات را در چه مواردی می‌دانید؟
نقطه قوت مسابقات، حضور منتخب داوران کشور بود که این خود باعث ارتقاء سطح مسابقات شد، اما نقطه‌ضعف مسابقات ناهماهنگی در برگزاری بعضی بخش‌های مسابقات ازجمله در بخش تیمی، ناهماهنگی‌هایی بین داوران مشهود بود.

مفدا بوشهر:‌ دوره بعدی مسابقات به چه صورت و کجا برگزار خواهد شد؟
دوره بعدی مسابقات به‌احتمال‌زیاد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد و ابتدا مرحله دانشگاهی برگزار و بعد در رشته‌های آوایی صداهای ضبط‌شده به وزارت فرستاده‌شده و سپس افرادی که حد نصاب را کسب کنند به مرحله کشوری خواهند رفت.

مفدا بوشهر:‌ آیا علاقه‌مندی دیگری غیر از رشته‌های قرآنی دارید؟
علاوه بر قرآن به شعر، خصوصاً اشعار حافظ خیلی علاقه دارم و سابقه حضور در مسابقات مشاعره هم دارم.

مفدا بوشهر: حرف آخر...
حرف آخرم این است که بسیار علاقه دارم کاری کنم که دانشجویان دانشگاه با معارف و تفسیر قرآن بیشتر آشنا شوند، خداوند در قرآن می‌فرماید که " و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکی شی "و کتابی که بر تو نازل کردیم بیان‌کننده تمامی چیزهاست، پس قرآن در مورد تمامی مواردی که در دنیا نیاز داریم سخن گفته و باعث سعادت ما در آخرت می‌شود، این خود دلیل محکمی است که باید بیشتر با کتاب خدا آشنا شویم.
در پایان از اساتیدم خصوصاً استاد "حاج عبدالرضا برازجانی " و پدر و مادرم و همچنین شما تشکر می‌کنم.
در پناه قرآن باشید.


انتهای پیام/ ۲۰۵۰- ط.ت

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN