عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

توسعه مراکز نوآوری و استارت آپ ها از اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی است

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اصفهان، دکتر محمدحسین موسی زاده مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در جلسه شورای پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت : توسعه مراکز نوآوری و استارت آپ ها از اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی است و در این ارتباط با رویداد های شتاب از طرح و ایده های پژوهشی دانشجویان حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: توسعه مراکز نوآوری و برگزاری استارت آپ ها در تمام استان ها و ایجاد شبکه کلان در سرمایه گذاری از اهداف بلند مدت دفتر کارآفرینی و پژوهش های دانشگاه جامع علمی کاربردی است که می توان بوسیله آن در شهرستان ها جهشی در زمینه پژوهشی ایجاد کرد.

دکتر محمد حسین موسی زاده در ارتباط با رویداد های شتاب استان اصفهان اظهار کرد: در رویدادهای شتاب از  اصل نوآوری باز استفاده می‌شود و با توجه به ظرفیت های هر منطقه می‌تواند راه گشا و حلال مشکلات استان اصفهان باشد.

وی ادامه داد: نگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی در رویداد های شتاب در نظر گرفتن ظرفیت های شهر و دانش موجود در استان در زمینه های صنعت، هنر، اقتصاد و ... است.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه برگزاری رویداد های شتاب به دانش مردم هر منطقه اهمیت دارد، ادامه داد: در استان اصفهان زمینه های خوبی در زمینه فولاد، سیب سمیرم، نمک آران و بیدگل، موسیر تیران و ... وجود دارد که می توان با این محصولات به ارزش افزوده خوبی دست یافت.

دکتر محمدحسین موسی زاده اظهار داشت: برای حمایت از ایده های پژوهشی عواملی همچون زمان مناسب برای ایجاد ایده، تیم اجرا کننده و سرمایه موثر است و ما در حمایت از دانشجویان ایده پرداز نیز سرمایه گذاران را به ایده پردازان مرتبط می کنیم تا حامی طرح های آنها باشند.

وی با اشاره به عملکرد مراکز نوآوری، ادامه داد: فرهنگ مراکز نوآوری در استان ها ایجاد شده که اتفاق خوبی است،  همچنین برگزاری استارت آپ ها برای رفع مشکلات جامعه از اتفاقاتی است که با تاسیس مراکز نوآوری رخ داده است.

دکتر محمدحسین موسی زاده ادامه داد: در سال های آینده شاهد آن خواهیم بود که دانشگاه جامع علمی کاربردی سرمایه مردم را با برگزاری استارت آپ ها مختلف افزایش خواهد داد.