عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ترکیب هیپنوتیزم و تمرینات ذهنی می تواند در بهبود کیفیت زندگی افراد موثر باشد

لارس اریک روانشناس و دکترای هیپنوتیزم از کشور سوئد با اشاره به تجارب موفق خود در خصوص استفاده ی توامان هیپنوتیزم و تمرینات ذهنی گفت: این ترکیب به شکل محسوسی سبب بالارفتن توانمندی های مراجعانم در حوزه های مختلف ورزشی، اقتصادی، هنری و... شده است.

وی که در حاشیه نخستین کنگره آسیایی و ششمین کنگره بین المللی هیپنوتیزم با خبرنگار وبدا گفتگو می کرد افزود: در سال های برگزاری المپیک در سوئد من تمرینات ذهنی را به همراه هیپنوز به برخی ورزشکاران می دادم که به طرز قابل توجهی سبب موفقیت آنان شد، همینطور به موسیقی دانان برای اجرای بهتر ارکسترها و به تاجران سوئدی برای داشتن تجارتی موفق؛ هم اکنون نیمی از کمپانی های سوئدی از این روش ترکیبی استفاده می کنند. همچنین در سال ۲۰۱۴به عنوان یکی از ۵۰ نفری که تاثیر مثبت بر اقتصاد سوئد گذاشته بود مورد تقدیر قرار گرفتم.

دکتر لارس اریک در خصوص کاربردهای این ترکیب ( هیپنوز و تمرینات ذهنی ) در زمینه بالینی نیز گفت: در درمان مشکلات خواب از جمله بی خوابی یا بالعکس، پرخوری، سیگار کشیدن و... می توان از این ترکیب استفاده کرد. همچنین به عنوان یک داروی تکمیل کننده در خیلی از بیماری ها . مثلا من بیمار سرطانی در سوئد دارم که در کنار درمان های دیگر هیپنوتیزم نیز برای کمک به بهبودی او انجام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از چنین ترکیبی در ایران می تواند موثر باشد گفت: بله، البته این امر بستگی به شاخه ای که در آن مشغول به کار هستیم نیز دارد باید ببینیم علایق و گرایش کلی جامعه به کدام سمت است مثلا در سوئد به دلیل گرایش عمومی به ورزش ما هیپنوز ورزشی برای آغاز کار انتخاب کردیم و اکنون در مدارس بطور گسترده در حال اموزش است. امیدوارم درایران نیز که از ظرفیت های خوبی در عرصه هیپنوتیزم برخوردار است پیشرفت های بیشتری اتفاق بیفتد.

{jcomments on}