عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

پنجمین کنفرانس ملی مدیریت پرورش دام، طیور و آبزیان در دانشگاه شهید باهنر...

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین نظام آبادی‌پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی، به توانمندی‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه اشاره کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: دانشکده کشاورزی از بهترین‌های دانشگاه است که در دو سال گذشته رتبه اول پژوهش و سال گذشته رتبه سوم را در دانشگاه کسب کرده و خوشبختانه دانشکده کشاورزی این پتانسیل را داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان از ۱۰ بخش مهندسی و قریب ۸۰ نفر عضو هیات علمی و ۲ مجله تشکیل شده است، که همگی نشان از قوت و توانمندی این دانشکده است

دکتر نظام آبادی پور گفت: یکی از نگین‌های این دانشکده بخش علوم دامی است که ۱۱ نفر عضو هیات علمی دارد و از این تعداد سه نفر رتبه استادی و هفت نفر رتبه دانشیاری و یک نفر هم استادیار هستند که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تدریسند.

وی افزود: سال گذشته برترین‌های دانشکده، دانشگاه و استان را در بخش کشاورزی در قسمت پژوهش از پژوهشگران مطرح را از گروه علوم دامی داشتیم که این پتانسیل‌های برای ما و دانشگاه نویدبخش است.

دکتر نظام آبادی‌پور تصریح کرد: گروه علوم دامی دانشگاه در زمینه کارآفرینی و مهارت‌افزایی، فعالیت‌های خوبی را ارائه نموده است. از جمله ایستگاه پرورش مرغ تخم‌گذار به تعداد ۳۰۰۰ قطعه، دو واحد ایستگاه پرورش مرغ گوشتی مجموعا ۵۰۰۰ قطعه، پرورش ۲۰۰ راس گوسفند کرمانی، پرورش ۲۰۰ راس بز راینی و ظرفیت ۵۰۰ راس گاو شیری که همگی از پتانسیل‌های بزرگی است و دانشجویان در مقاطع کارشناسی با مهارت وارد مقطع تحصیلات تکمیلی می‌شوند و زمینه‌های تحقیقاتی خوبی برای آنها فراهم می‌شود.

وی در خصوص اهمیت غذایی و سرمایه گذاری گفت: بخشی از اهمیت غذایی کشور به مسائل دام و طیور بستگی دارد، همچنین بحث اقتصاد و اشتغال کشور به کشاورزی و دامپروری وابسته است که باید در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گیرد و با برگزاری چنین کنفرانس‌ها می‌توان در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرد.

دکتر مسعود اسدی فوزی رئیس پنجمین کنفرانس ملی مدیریت پرورش دام، طیور و آبزیان در زمینه روند برگزاری کنفرانس گفت: رویه‌ای که از سال ۹۰ در همایش‌ها و سمینارها اجرا شده است، یک رویه جدید است و از مجموعه مقالات دریافت شده بعد از طی مراحل داوری، مقالات که پذیرفته می‌شود به شکل پوستر ارائه می‌شوند.

رئیس پنجمین کنفرانس ملی مدیریت پرورش دام، طیور و آبزیان افزود: امسال تعداد ۳۰۰ عنوان مقاله علمی دریافت و از این تعداد ۲۲۰ مقاله علمی به شکل پوستر پذیرفته شد.

وی تغذیه دام و طیور، فیزیولوژی دام و طیور، ژنتیک و اصلاح دام و طیور، مدیریت پرورش دام و طیور، بیماری‌های دام و طیور، تغذیه و مدیریت آبزیان را از محورها پنجمین کنفرانس ملی مدیریت پرورش دام، طیور و آبزیان برشمرد.

سپس دکتر ولی زاده استاد دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان وضعیت پرورش گوسفند و بز در ایران، گذشته، حال و آینده، دکتر اکبری استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان با عنوان فرهنگ سنتی در هویت معاصر ایرانی، دکتر اخلاقی دانشیار دانشگاه شیراز با عنوان مباحث نوین در تولید مثل ماکیان و مهندس بیشه سری مسئول محترم دفتر امنیت غذایی با عنوان اهمیت راهبردی دامپروری در امنیت غذایی جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی علمی پرداختند.