عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان:ارتباط با خانواده دانشجویان رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری واحدنجف‌آباد، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در نشست هم‌اندیشی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با خانواده دانشجویان جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد مجموعه‌ای کم‌نظیر در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.»

وی با بیان تاریخچه چگونگی شکل‌گیری شهر نجف‌آباد گفت: «شهرستان نجف‌آباد با مهندسی دقیق علمی و معنوی شیخ بهایی تاسیس شد و دیار عالمان، اندیشمندان و بزرگان فراوانی بوده است.»

نجف‌آباد قدیمی‌ترین شهر جدید ایران

نجف‌آباد در زمان شاه عباس صفوی در ۲۵کیلومتری غرب شهر اصفهان بنا شده‌است. در دوره حکومت شاه عباس صفوی در حدود سال ۱۰۲۲ه‍.ق مقداری هدایا و نذورات و جواهرات و پول نقد که بار چند شتر بود از طرف شاه عباس برای حرم علی بن ابی‌طالب به نجف فرستاده شد. قافله شتران در این سرزمین بازایستادند و تلاش شتربانان برای حرکت دادن آنها به جایی نرسید.

خبر به شیخ بهایی رسید. شیخ فرمود: «دیشب در عالم رویا شاه نجف را زیارت کردم، فرمود شتران را برهانید و بارشان را به صرف آباد‌کردن این محل مصرف کنید که اصلح همین است.» این سخن شیخ مورد تایید پادشاه قرار گرفت.

شرح حال این داستان را نویسنده توانا ابوالقاسم پاینده در کتاب قدمگاه خود به زیبایی بیان می‌‌کند: بیرون شهر معجزه رخ داده بود، چند شتر که با بارهای سنگین از سکه‌های نقره شاه عباس، به راه نجف می‌رفت، پنج فرسنگی پایتخت (اصفهان) در یک دره وسیع ریگی و میان دو رشته کوه، خفتند و دیگر برنخاستند. تلاش شتربانان بی‌اثر بود. یک روز و دو روز گذشت. شتران هنوز خفته بودند. کاروانسالار درمانده شد و به پایتخت خبر داد. همان شب شیخ بهایی مشاور و محرم شاه امام خفته در نجف را به خواب دید که فرمود شتران را رها کنید و اموال را همان‌جا صرف کنید که صلاح کار همین است؛ و بنایی به نام من بسازید که چنین خواسته‌ام. اراده امام انجام شد. آب آنجا نبود. از راه دور آوردند. درآن ریگزار بنا و صحن و ضریح و گنبدی ساختند با دو باغ در دو سو.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: «استان اصفهان با تقدیم بیش از ۲۳هزار شهید در طول سال‌های بعد از انقلاب و به‌ویژه دوران دفاع مقدس از پیشینه‌های ارزشمند و افتخارات این کشور محسوب می‌شود.»

حجت الاسلام حیدری تمدن کهن و اصیل ایران اسلامی را یادآور شد و گفت: «یکی از راه‌هایی که دشمنان برای نابود کردن آینده یک کشور به کار می‌گیرند، تلاش برای از بین بردن پیشینه آن کشور است؛ بنابراین توصیه ما به جوان‌ها این است که با نگاه به این پیشینه بسیار گران‌بها، به‌خوبی قدردان آن باشند.»

وی با بیان اینکه تخصص‌های مختلف نیاز امروز جامعه است، گفت: «قشر دانشگاهی دارای ظرفیت عظیم و بی‌نظیری هستند که بحمدالله جلوه‌های علم، فناوری و پیشرفت را در اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاهد هستیم.»

به گفته مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان، استادان قبل از اینکه معلم و مدرس شایسته‌ای باشند باید مربی و تربیت‌کننده باشند و با توجه به بهره‌مندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از استادان خوش‌نام، خوش‌فکر و خلاق انتظار می‌رود آنان در این واحد دانشگاهی دانش‌آموختگان متخصص و متعهدی را به جامعه اسلامی تحویل دهند.

حجت الاسلام حیدری خطاب به خانواده‌ دانشجویان گفت: «انتظار داریم خانواده‌ها در فرایند تربیت به مجموعه دانشگاه کمک فکری و فرهنگی کنند تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، گام‌های مثبتی در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم برداشته شود.»