عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان: بالاترین میزان جرائم سنین ۱۸تا ۳۵سال را شامل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری واحد نجف‌آباد، سرهنگ دکترحسین حسین‌زاده در جمع خانواده‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سطح کشور است که در بخش هیئت علمی چهره‌های شاخص، متعهد و متدین دارد که دغدغه‌مند دانشجویان هستند».

وی تفاوت‌های اساسی فرهنگ اسلامی و ایرانی با فرهنگ غربی را ذکر کرد و افزود: «تلاش برای خوشبختی و نیل فرزندان به کمال و سربلندی و قرارگرفتن دین و اخلاق در محور زندگی آنان از ویژگی‌های مردم ایران اسلامی است».

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآور شد: «حساس‌ترین دوران زندگی، دوران نوجوانی است که ۱۲تا ۱۸سالگی را شامل می‌شود و یکی از مهم‌ترین موضوعات در تمام دوران‌های زندگی بشر، نظارت و کنترل والدین بر رفتار فرزندان است که در دوران بلوغ و بعد از آن هم نیازمند نظارت و کنترل هستند».

دکترحسین‌زاده گفت: «با ورود فرزندان به دانشگاه، باید نظارت و کنترل خانواده‌ها به هر طریق ممکن و بنا به شرایط زمان و روحیات آنان ادامه داشته باشد».

وی بر لزوم حفظ ارتباط خانواده‌ها با فرزندان تاکید کرد و افزود: «در دین و فرهنگ کشور ما بین خانواده‌ها و فرزندان یک ارتباط عمیق و عاطفی وجود دارد و لازمه حفظ این ارتباط، اعتماد فرزندان به پدر و مادر است که باید بیش‌ازپیش تقویت شود».

انقلاب فناوری باعث ایجاد فاصله در خانواده شده است

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزایش جرائم در فضای سایبری را یادآور شد و افزود: «متلاشی کردن فضای خانواده‌ها یکی از اهداف دشمن و معاندان است که در مقابل این نقشه شوم دشمنان، توصیه علما، بزرگان و فرهیختگان و حفظ کانون گرم خانواده‌هاست».

به گفته سرهنگ دکترحسین‌زاده با توجه به انقلاب فناوری و انفجار اطلاعات، بچه‌ها فاصله عمیقی بین خود و خانواده‌هایشان احساس می‌کنند و متاسفانه بالاترین میزان جرائم در نسل جوان اتفاق می‌افتد که سنین بین ۱۸تا ۳۵سال را شامل می‌شود .

وی ادامه داد: «۷۰درصد مجرمانی که دستگیر می‌شوند در این دوران هستند و پس از مطالعه و بررسی پلیس درباره علت ارتکاب جرم، ارتباط نامناسب مجرم با خانواده خود از اساسی‌ترین موضوعاتی است که برای پلیس مشخص می‌شود».

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان خطاب به خانواده‌ها تاکید کرد که با تقویت ارتباط مناسب بین فرزندان و خانواده‌ها مسیر رشد، تعالی و کمال آینده‌سازان فردای کشور هموارتر شود .