عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

کمک ۶۶۰ میلیون ریالی کارکنان دانشگاه به پویش بهار همدلی


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هیات رئیسه، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در قالب پویش بهار همدلی در مجموع مبلغ ۶۶۰میلیون ریال جهت ساخت منازل تخریب شده در مناطق سیل زده کمک کردند.

وبدا سبزوار / دکترعلی دلبری با اشاره به افتتاح حساب ویژه بانکی جهت جمع آوری کمک‌های مالی جامعه دانشگاهی در طرح پویش بهار همدلی در گفتگو با وبدا اظهار کرد: هدف از پویش بهار همدلی مشارکت دانشگاهیان در بازسازی بخشی از ۶۰ هزار خانه ویران شده در مناطق سیل زده کشور است.

وی افزود: بر اساس این طرح در ازای هر ۲۰ میلیون تومان کمک‌ جمع آوری شده از هر دانشگاه، مبلغ ۷۰ میلیون تومان نیز از سوی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق خواهد گرفت و در مجموع با ۹۰ میلیون تومان، خانه‌ای مستحکم در مناطق سیل زده برای هموطنان نیازمند ساخته خواهد شد.

دکتر دلبری تصریح کرد: ازمجموع این مشارکت ۶۶۰ میلیون ریالی، مبلغ ۳۷۰میلیون ریال هم اینک در حساب ویژه این پویش در بانک تجارت شعبه مرکزی سبزوار موجود می باشد و مبلغ ۲۹۰میلیون ریال تا پایان سال و به صورت کسر از حقوق ماهانه از همکاران داوطلب محقق خواهد گردید.

گفتنی است؛معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پایان ضمن ابراز سپاس و تشکر ویژه از همه افرادی که علی رغم شرایط اقتصادی دشوار به این پویش پیوستند برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت نمود.

یادآور می شود؛در پی وقوع سیل در بهار امسال و آسیب دیدن بخش‌های بزرگی در شمال و جنوب کشور، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمپینی تحت عنوان پویش ملی «بهار همدلی» برای ساخت و نوسازی منازل تخریب شده بر اثر این رویداد طبیعی اعلام شد.