عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

تبریک رئیس دانشکده بهداشت به همکاران گروه ویروس شناسی دانشکده برای کمک به حذف سرخک در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، با استناد به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت (وبدا) دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از دستاورد بزرگ بهداشتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
با ارائه اسناد و مدارک لازم به سازمان جهانی بهداشت، گواهی نامه حذف بیماری های سرخک و سرخجه توسط این سازمان به جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.
از ۲۳ کشور منطقه مدیترانه شرقی؛ عمان، بحرین و ایران به این مهم دست یافتند. با توجه به وسعت و جمعیت کشور ایران،  ارزش دست یابی به حذف این بیماری ها در ایران فراتر از کشورهای دیگر است.
دکتر گویا گفت: ایران بزرگترین کشور منطقه مدیترانه شرقى است، که این افتخار را کسب کرده است و این در شرایطى است که کل منطقه و اروپا دوسال است به شدت درگیر سرخک هستند و حذف سرخک از ایران زمانی اعلام مى شود که به مدت سه سال متوالی بطور ممتد ویروس اندمیک سرخک در کشور دیده نشده است.
دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت این موفقیت بزرگ و ارزشمند را به همکاران گروه ویروس شناسی دانشکده به ویژه دکتر طلعت مختاری آزاد مسئول مرکز ملی سرخک و سرخجه در دانشکده تبریک گفت.
همچنین گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت، این موفقیت بزرگ را که در سایه فعالیت های شبانه روزی دکترطلعت مختاری آزاد مسئول مرکز ملی سرخک و سرخجه در دانشکده بهداشت و عضو هیات علمی این گروه و همکاران این مرکز که با حمایت های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همراه بوده است را تبریک گفت.