عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از باشگاه استارت‌آپ و کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین بازدید کرد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قزوین، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به همراه هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، محمدی و زرآبادی‌ نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر قزوین و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با حضور در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین از باشگاه استارت‌آپ و کارآفرینی «قزوین آپ» بازدید کردند.

در این بازدید حسین خوانساری مدیر باشگاه استارت‌آپ و کارآفرینی «قزوین آپ» با ارائه گزارشی از روند تاسیس و فعالیت این باشگاه، در خصوص اهداف و برنامه‌های آن گفت: برگزاری همایش و کارگاه‌های تخصصی برای تغییر نگرش دانشجویان در موضوع ایده، خلاقیت و کارآفرینی، ایجاد فضای اشتراکی فعالیت، ارائه مشاوره کسب و کار، معرفی ایده‌های قابل عرضه به سرمایه‌گذاران، آشنایی با معضلات مرتبط با مدیریت شهری و بررسی ایده‌های پیرامون آن از جمله اقدامات در حال انجام در این باشگاه است.

وی گفت: برپایی ۴۰ همایش و رویداد کارآفرینانه، ارائه خدمات در حوزه اپلیکیشن‌نویسی، رباتیک و کارآفرینی از کارهای انجام شده در طول کمتر از یکسال فعالیت باشگاه قزوین آپ است.

حسین خوانساری تصریح کرد: در حال حاضر ۹ پژوهشگر، شش تیم اجرایی، ۱۲ مشاور، هفت کارآفرین و ۱۰ استارت آپ در این باشگاه فعالیت دارند.

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پس از گفتگو با مسئولان و تیم‌های مستقر در باشگاه استارت آپ و کارآفرینی قزوین‌آپ، با اشاره به اهمیت حمایت از استارتاپ‌ها برای پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان و لزوم سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی متخصص گفت: حمایت از استارتاپ‌ها منجر به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شده و بستر مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای نوین و اشتغالزایی برای جوانان ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول میزان اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها سالیانه یک میلیارد دلار صادرات دارند که در تلاش برای افزایش این رقم هستیم.

وی با اشاره به تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان گفت: سال گذشته این شرکت‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده میزان تسهیلات دریافتی این شرکت ها در سال جاری به ۲ برابر سال قبل افزایش یابد تا گام خوبی برای حمایت از این شرکت ها برداریم.

گفتنی است باشگاه استارت‌آپ و کارآفرینی قزوین‌آپ اسفند سال ۹۷ با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرکز شهرداری قزوین آغاز به کار کرده و برای راه‌اندازی آن بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.