عمومی | دانشگاه لرستان

نشست شورای دانشگاه لرستان با حضور وزیر علوم


نشست شورای دانشگاه لرستان، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر منصور غلامی در این نشست که ظهر روز سه شنبه، ۲۳ مهرماه، با حضور اعضای هیئت رئیسه و هیئت ممیزه دانشگاه لرستان در سالن جلسات شهید اسماعیل ابراهیمی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«قبل از انقلاب اسلامی، در بسیاری از حوزه ها مجبور بودیم از کارشناسان خارجی استفاده کنیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، الان در شرایطی قرار داریم که کارشناسان حوزه های مختلف کشور، از نیروهای انسانی داخل کشور هستند که این یک دستاورد بزرگ برپایه نیازهای کشور است».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تشریح کرد:«امروز، ایران اسلامی در زمینه رشد علمی در رتبه های ۱۵ و ۱۶ جهان قرار دارد و این یک دستاورد مهم برای کشور است».

دکتر منصور غلامی، افزود:«نظام آموزشی کشور ما پس از انقلاب اسلامی براساس آموزه های اسلامی است و خوشبختانه این یک الگوی موفق بوده است».

وی، تصریح کرد:«جامعه علمی کشور باید حرکت خوب رشد علمی را صیانت کند و تداوم بخشد؛ این نکته هم مهم است که بسیاری از دستاوردهای علمی کشور مرهون مشارکت جوانان است».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد:«شاخصهای پیشرفت علمی در ابعاد داخلی و موفقیتهای بین المللی نظام آموزش عالی ایران را باید تقویت کرد».

دکتر منصور غلامی، تشریح کرد:«ما در کشور دارای ۱۹۸ مرکز رشد واحدهای فناور هستیم و این، خود گویای حرکت خوب در این مسیر بوده است که این حرکت باید گسترش و شتاب بیشتری یابد».

دکتر غلامی، اظهار داشت:«در سیل اخیر کشور شاهد بودیم که دانشگاهها براساس ارائه راهکارهای علمی به موضوع ورود پیدا کردند تا بر مبنای مدیریت علمی راهکارهای خود را در جهت کاهش خطرات ناشی از مخاطرات طبیعی ارائه کنند».

وی توضیح داد:«تحریم، صرفاً تهدید نیست بلکه از یک نظر هم فرصت است؛ فرصت برای استفاده بیشتر از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی علمی کشور در جهت رفع مشکلات و چالشهای جامعه».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود:«یکی از طرحهای ساماندهی، مدیریت مشترک علمی براساس تجیمع و ادغام است که این مدیریت مشترک علمی برمبنای توجه به ظرفیتهای هر استانی صورت خواهد گرفت».

دکتر منصور غلامی، گفت:«بحث اخلاق علمی یک بحث بسیار مهم است و در این زمینه ساز و کارهای نظارتی را باید تقویت کنیم تا برخی تخلفات علمی، از بین بروند؛ زیرا رسالت ما صیانت از حیثیت علمی نظام آموزش عالی کشور است».

گفتنی است در این نشست، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، گزارشی از مهم ترین اقدامات زیرساختی انجام شده در دانشگاه لرستان در دوره دولت تدبیر و امید بیان کرد.

همچنین، حاضران در نشست، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان گذاشتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه لرستان و افتتاح چند پروژه عمرانی و زیرساختی دانشگاه لرستان و پارک علم و فناوری استان لرستان در روز سه شنبه، ۲۳ مهرماه با استقبال استاندار لرستان (دکتر سیدموسی خادمی) به خرم آباد سفر کرد.