عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار شهرستان دشتستان: احداث پروژه‌های بهداشتی و درمانی موجب پیشرفت چشمگیری در حوزه سلامت شهرستان شده است

فتح‌اله نوروزی در بازدید از پروژه‌های بهداشتی بخش بوشکان افزود: بخشداران و دهیاران باید نقش فعالی در میزان پیشرفت پروژه‌های بهداشتی داشته و درروند اجرایی آن همکاری و تعامل خوبی با بخش بهداشت و درمان داشته باشند.
وی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت پروژه‌ها در بخش بوشکان از اهتمام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به امر سلامت مردم و توجه ویژه به بهداشت و درمان مناطق محروم شهرستان دشتستان تشکر کرد.
نوروزی تصریح کرد: کیفیت خدمات بهداشتی در بستر فضاهای فیزیکی مطلوب  با تجهیزات استاندارد ارتقا پیداکرده و در طرح تحول نظام سلامت یکی از اولویت‌های بخش بهداشت و درمان احداث و بهسازی فضاهای فیزیکی ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی بوده و با دستیابی به این مهم عدالت در سلامت در مناطق کم برخوردار و دور از دسترس تامین شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: امروزه ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی تبدیل به یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین اهداف نظام‌های‌ سلامت در سرتاسر دنیا شده و خوشبختانه ایران یکی از کشورهای پیشرو در اجرای برنامه‌های بهداشتی در سطح جهان است.
ماریا خویش‌دوست افزود: از دو سال گذشته تاکنون در بخش بوشکان و ارم  ۹ پروژه بهداشتی و درمانی احداث‌شده که  ۴ پروژه آن به بهره‌برداری(خانه بهداشت خیرک، پشت پر، دهرود علیا و اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای کلمه) رسیده، ۲ پروژه (خانه بهداشت فاریاب و مرکز خدمات جامع سلامت) در حال احداث و سه پروژه(مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم، خانه بهداشت خون و خانه بهداشت باغتاج) تکمیل و به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی همچنین اظهار داشت: در شهر کلمه از توابع بخش بوشکان در حال حاضر سه پروژه بهداشتی در حال احداث است که خانه بهداشت خیر ساز بانک ملت روستای خون مراحل پایانی احداث آن به اتمام رسیده، خانه بهداشت روستای فاریاب ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مرکز خدمات جامع سلامت کلمه در سه‌طبقه که شامل ۴ پانسیون پزشک نیز است در زمینی به مساحت ۱۰۵۰ مترمربع در حال احداث است.
در حاشیه بازدید از پروژه‌های بهداشتی بخش بوشکان، فرماندار و هیات همراه از واحدهای مختلف ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی مرکز خدمات جامع سلامت شهر کلمه بازدید و از نزدیک روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مورد نظارت و بررسی قراردادند.
انتهای پیام/ س.غ-۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN