عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی؛ مانور مقابله با حوادث و کاهش بلایای طبیعی در بوشهر برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو در خصوص این مانور اظهار داشت: این مانور باهدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و حساس سازی شهروندان نسبت به مخاطرات و سوانح طبیعی برگزار شد.
وی تصریح کرد: کارگروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیریت بحران استانداری، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، نیروی انتظامی استان بوشهر، شبکه‌های بهداشت و درمان، جمعیت هلال‌احمر، بیمارستان‌های تابعه و غیر تابعه و سازمان آتش‌نشانی استان بوشهر در این مانور شرکت داشتند.
دکتر دادجو بیان کرد: این همایش با فراخوان نیروها و تجهیزات مراکز بهداشتی درمانی از یک هفته قبل با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای تیم واکنش سریع با نظارت، پایش و ارزیابی کلیه تیم‌ها و شبه تمرین عملیاتی یا غیرعملیاتی شبه حادثه زمین‌لرزه ۵٫۵ ریشتری و فراخوان دو آمبولانس ۱۱۵ از محل محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر شروع تا مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر با ارائه طرح توجیهی و آموزش برگزار شد.
دکتر عبدالرحیم دادجو گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر برنامه‌های اثرگذار و خوبی اجراشده که باعث افزایش آگاهی‌ها و توانمندی‌های شهروندان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اجرای مانور تبلیغات محیطی در معابر با رویکرد آشنایی شهروندان با بلایای طبیعی با رژه شهری و رژه میدانی کلیه تیم‌ها به سمت بیمارستان شهدای خلیج‌فارس اجراشده است.
دکتر دادجو افزود: در مدارس استان نیز به‌منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان و آشنایی آنان با تجهیزات امداد و نجات دوره آموزشی کار با این تجهیزات برای دانش‌آموزان برگزار شد و همچنین جلسات آموزشی، کلاس‌های آموزش مدیریت بحران در محل دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت بسیج جامع پزشکی برگزار شد.
سکینه ارجمندی کارشناس مسئول ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز برگزاری همایش را فرصتی برای همدلی و همگرایی نیروهای تیم واکنش سریع عنوان کرد و حضور فعال آن‌ها برای حفظ امنیت بااهمیت و ضروری دانست.
به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر در رادیو سلامت نیز برنامه‌ای مبنی بر تاکید مانور پناه گیری صحیح، تخلیه امن و اسکان اضطراری برای دانش آموزان مدارس توسط معاون عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر علیرضا پور شمس اجرا شد.
انتهای پیام/ زن- ۵۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN