عمومی | دانشگاه سوره

روز عاشورا نقاشی شد/ رئیس دانشگاه سوره: کارگاه های مهارتی دانشگاه افزایش می یابد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به مناسبت اربعین حسینی و به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و کانون نقاشی دانشگاه سوره کارگاه نقاشی با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) با حضور احمد خلیلی فرد استاد نقاشی دانشگاه سوره و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
در حاشیه این کارگاه محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره با اشاره به تلاش دانشگاه در جهت برگزاری کارگاه هایی خارج از روال آموزشی برای دانشجویان علاقمند گفت: دانشگاه سوره در نظر دارد تا خارج از برنامه های آموزشی، رویدادهای فرهنگی، هنری و مهارتی را برنامه ریزی کند تا دانشجویان علاقمند در کنار اساتید به افزایش مهارت های خود بپردازند.
وی ادامه داد: مشابه این کارگاه باید در همه رشته ها و در سه دانشکده هنر، فرهنگ و ارتباطات و معماری و شهرسازی با برنامه ریزی های مختلف برگزار شود تا توانایی و مهارت های دانشجویان افزایش یافته و با کمک آنها بتوانیم متناسب با مناسبت های ملی و مذهبی دست به خلق آثار ماندگار بزنیم.
رئیس دانشگاه سوره با اشاره به تابلویی که در این کارگاه با حضور استاد دانشگاه سوره و دانشجویان نقاشی شد گفت: قرار است این تابلو نقاشی به عنوان کاری ارزشمند از سوی دانشگاه سوره در یکی از نقاط شهر تهران به نمایش عموم درآید.
مهران هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره نیز در حاشیه این کارگاه ضمن احساس خرسندی از حضور استاد خلیلی فرد در این کارگاه نقاشی گفت: استاد خلیلی فرد سوژه هایی را برای نقاشی انتخاب می کنند که علاوه بر همسو بودن با هویت فرهنگی، مفاهیم دینی و اعتقادات مذهبی از نظر تکنیکی نیز سنت های نقاشی ایرانی را در خود دارد. در این نقاشی در حالیکه یک هنر تجسمی، مدرن و به روز خلق می شود هویت ایرانی و اسلامی نیز قابل مشاهده است.
وی افزود: این نقاشی فارغ از موضع آن که در ارتباط با محرم و واقعه معنوی عاشوراست، جذابیت های بصری، فرم ها، ترکیب بندی، رنگ و تنوع و نرمی خطوط، همگی آرامش، لطافت و معنویت و هنر سنتی نقاشی را در خود دارد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره در ادامه افزود: این کارگاه در نهایت منجر به خلق اثری فاخر و متناسب با اهداف سازمانی دانشگاه سوره و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی خواهد شد که امیدواریم در مکانی مناسب در معرض دید عموم قرار گیرد.
احمد خلیلی فرد استاد نقاشی دانشکده هنر دانشگاه سوره که مسئولیت اجرای این کارگاه را بر عهده داشت با اشاره به ویژگی های ظاهری این اثر گفت: این تابلو با ابعاد شش متر در یک و نیم متر نقاشی می شود و با توجه به مناسبت اربعین حسینی موضوع این نقاشی ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است. این نقاشی با کمک ۵ نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه سوره طی دو روز خلق می شود.
این استاد دانشگاه سوره تربیت هنرمندان دینی و اهل معرفت با نگاه به هنر شرق و دین اسلام را از اهداف دانشگاه سوره دانست و گفت: این نقاشی با بهره گیری از هنرمندان جوان دانشجو به عنوان کاری از طرف دانشگاه سوره ماندگار خواهد شد و تلاش بر این است که از این طریق مفاهیم عظیم عاشورا به منصه ظهور رسیده و در معرض دید مردم قرار گیرد.
در این کارگاه رئیس دانشگاه، معاونین و جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره با حضور در نگارخانه آیه در جریان روند خلق این اثر قرار گرفتند.
انتهای پیام/