عمومی | پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

مصرف رسانه‌ای ایرانیان تحلیل شد

مجموعه مقالات «تحلیل مصرف رسانه‌ای ایرانیان» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تدوین شد. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، این مجموعه شامل ده مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌­های «پیمایش ملی ارزش­‌ها و نگرش­‌های ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانه‌­ای و رابطه آن با نگرش‌­ها و کنش‌های اجتماعی- سیاسی میان شهروندان ایرانی می­‌پردازد.

شناسایی نسبت مصرف رسانه‌ای با نگرش‌های اجتماعی، تاثیر مصرف رسانه‌ای بر هویت‌یابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانه‌ای در جامعه ایران طی دهه گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌ای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانه‌ای و زندگی روزمره از مهمترین اهداف این مجموعه مقاله است.

عناوین ده مقاله این مجموعه که با مدیریت دکتر خیام عزیزی مهر و نظارت دکتر عبدالله بیچرانلو تدوین شده است، به این شرح است:

تحلیل مصرف فرهنگی جامعه‌ ایرانی/ سید محمد مهدی خوئی

مطالعه رابطه مصرف رسانه‌­ای با نگرش‌­های سیاسی ایرانیان/ مهدی غلامزاده

رژیم مصرف رسانه‌های اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی/ مجتبی حاجی‌جعفری

تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه‌ای/ محمد گرامیان

وضعیت مصرف رسانه‌­ای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانه­‌ای/ سیاوش قلی­پور و علیرضا مرادی

اثرات رسانه ای و جامعه: یک مطالعه میدانی روی جامعه ایران/ خیام عزیزی مهر و احسان شاه قاسمی

بررسی رابطه‌ مصرف رسانه‌ای و هویت در ایرانیان/ علیرضا عبداللهی‌نژاد و سعید محمدی

مصرف رسانه‌­ای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو/ عباس خورشیدنام

آسیب‌شناسی جریان اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، بررسی ساده‌پذیری و به اشتراک‌گذاری مطالب نامعتبر/ شاهو صبّار و محمدرضا سعیدآبادی

فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان/ احسان شاه قاسمی


این مجموعه پس از ویرایش و آماده‌سازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.