عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

انجام ۲هزارو۳۰۰ آزمایش شیمیایی ومیکروبی بر روی مواد غذایی و بهداشتی


مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت: طی شش ماهه گذشته از سال جاری،۲هزارو۳۰۰آزمایش شیمیایی و میکروبی توسط این آزمایشگاه انجام گرفته است.

وبدا سبزوار/ مریم صاحب الزمانی با اشاره به کنترل بهداشت و سلامت مواد غذایی،آشامیدنی،بهداشتی و مواد اولیه مصرفی در کلیه مراحل تولید و عرضه نمونه های داخلی،وارداتی و صادراتی در گفتگو با وبدا اظهارکرد: در همین راستا در این مدت تعداد۸۸۰ نمونه مواد غذایی و بهداشتی از سطح تولید وتوزیع جهت انجام آزمایشات شیمیایی و میکروبی به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال شده است.

وی افزود: تعداد ۲هزارو۳۰۰آزمایش شیمیایی و میکروبی بر روی نمونه های ارسالی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار طی شش ماه اخیر انجام شده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی با اشاره به کنترل میزان آهن آردهای خبازی غنی شده،ادامه داد:آزمایشگاه کنترل مواد غذایی با روش آزمون اندازه گیری بلانکیت در نان با آزمایش روی ۱۰۴ نمونه، نان را از نظر جوش شیرین،نمک و بلانکیت مورد ارزیابی قرار داده است.

صاحب الزمانی در ادامه با اشاره به واگذاری امور اجرایی آزمایشگاههای همکار و مجاز به معاونت غذا ودارواضافه کرد: در خصوص صدور و تمدید موافقت اصولی و پروانه بهره برداری آزمایشگاههای همکار،در این مدت ۲ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی و آزمایشگاه دانشکده بهداشت موفق به اخذ مجوز آزمایشگاه همکار از معاونت غذا و دارو شدند.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی سبزواربیان داشت:در ارزیابی عملکرد آزمایشگاه های کنترل غذا وداروی کشور، این آزمایشگاه موفق به کسب بالاترین نمره ارزیابی گردید.

گفتنی است؛آزمایشگاه تخصصی کنترل مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با کادری مجرب و با تجهیزات به روز در راستای کنترل سلامت و بهداشت مواد غذایی و بهداشتی در غرب خراسان رضوی مشغول به فعالیت می باشد.