عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تامین سلامت محصولات کشاورزی موضوعی کاملاً اجتماعی است

دکتر سعید کشمیری با اشاره به اهتمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای نظارت بر محصولات کشاورزی گفت: ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه گامی مهم در ارائه محصولات غذایی سالم است که آموزش و اطلاع‌رسانی به تولیدکننده و مصرف‌کننده نقش اساسی آن را بر عهده دارد.
کشمیری با اشاره به دستور جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده افزود: استفاده نادرست از نهاده‌های کشاورزی خطر افزایش آلاینده‌ها در محصولات، بروز مشکلات زیست‌محیطی و بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها را به دنبال دارد.
وی عنوان داشت: معرفی و ارائه طرح پروژه ارتقاء سلامت هشت محصول کشاورزی با محوریت کشت گوجه‌فرنگی سالم در استان بوشهر زمینه‌ساز تحول بزرگ در تولید محصولات عاری از سموم می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا و شامل پنج  پروژه به‌منظور کاهش باقیمانده آلاینده‌ها و سموم در محصولات کشاورزی و یک پروژه به‌منظور پایش باقیمانده سموم در محصولات است.
دکتر کشمیری ادامه داد: اطمینان از سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با شناسنامه‌دار شدن محصول کشاورزی و ارائه گواهی سلامت در پایان دوره مراقبت، بازاریابی و فروش محصولات ازجمله هدف‌های اجرای این طرح است.
کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان بوشهر با موضوع معرفی و ارائه طرح و پروژه ارتقاء سلامت هشت محصول کشاورزی با محوریت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر با حضور روسای دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شماره یک استانداری بوشهر تشکیل شد.

انتهای پیام/م.پ-۱۰۲۵

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN