عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

امحای بیش ازچهار تن دارو و مواد آرایشی بهداشتی در سبزوار


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سبزوارگفت:بیش از چهار تن دارو و موارد آرایشی بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف شده در این شهرستان امحا شد.

وبدا سبزوار/ دکتر ابوالقاسم ده نبی ضمن اعلام خبر فوق در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد:در راستای تامین و ارتقاء سطح امنیت ارائه خدمات دارویی و کنترل توزیع و عرضه اقلام دارویی و آرایشی بهداشتی سلامت محور، طی سال گذشته، ۷۰۰قلم دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در سبزوار و شهرستان های تابعه کشف و ضبط شد.

وی افزود: از این تعداد ۵۰۰ قلم مربوط به دارو و ۲۰۰مورد مواد آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و قاچاق می باشد که توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو این دانشگاه از سطح داروخانه ها و فروشگاهها جمع آوری گردید.

معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به ارزش ۸ میلیارد ریالی اقلام کشف شده بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم و با حضور کارشناسان معاونت و نماینده نیروی انتظامی شهرستان بیش ازچهار تن دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته امحا شد.

دکتر ده نبی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه TTAC با هدف شناسایی لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق،اضافه کرد: این سامانه نشان دهنده مشخصات شناسه‌ای لوازم آرایشی و بهداشتی است که می توان با وارد کردن کد شناسایی ۱۶ رقمی در این سامانه و یا ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ اطلاعات لازم در مورد محصول خریداری شده به دست آورد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی سبزوارضمن تاکید بر خرید دارو و لوازم آرایشی بهداشتی از داروخانه ها و مراکز مجاز،خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت اطلاع دهند.