عمومی | بنیاد ملی نخبگان

مبارزه با خام‌فروشی محصولات، مهمترین راهبرد اشتغالزایی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای پاسداشت خدمات نخبگی و ضرورت الگوسازی برای نسل جوان، مراسم تقدیر از پرفسور بلالی‌مود؛ پدر سم‌شناسی ایران با همکاری استانداری خراسان‌جنوبی و بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

در این مراسم، معتمدیان؛ استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به خدمات ارزنده دکتر بلالی‌مود به جامعه بومی خاصه جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع‌مقدس، وی را شخصیتی کم‌نظیر و شایسته تکریم و الگوسازی توصیف کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حرکت به سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی به‌ویژه در روستا، افزود: مهمترین راهبرد اشتغالزایی، مبارزه با خام‌فروشی محصولات و تولیدات روستایی و ایجاد و گسترش فعالیت‌های ارزش‌‌آفرین در روستاها است؛ البته در این حوزه در وهله اول نیازمند اندیشه و تفکر نخبگانی است.

در ادامه، پروفسور بلالی‌مود؛ پدر سم‌شناسی ایران نیز گفت: توسعه اقتصادی منطقه از طریق استفاده از استعدادهای درخشان برای نهادینه کردن فناوری‌های نوآورانه کاربردی نظیر انرژی خورشید و باد، امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از مزیت‌های بومی، افزود: تبدیل سنگ‌های معدن قیمتی به جواهرات و فرآوری محصولات استراتژیک مثل زرشک، زعفران، عناب و انار، علاوه بر اندیشه نخبگانی، نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان نیز هست.

بلالی‌مود ادامه داد: کمک به توسعه سلامت و گردشگری به‌ویژه ترمیم و به‌سازی آثار باستانی در روستاها و آماده کردن زیرساخت‌های لازم نظیر بوم‌گردی و صنایع‌دستی خاصه فرش دستباف و خدمات استاندارد بین‌راهی، از دیگر اقداماتی است که می‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم کند.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار با اهداء لوح پاسداشت و هدایایی از زحمات و خدمات ارزنده و کم‌بدیل پروفسور بلالی‌مود تقدیر شد.