عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان: طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان فاطمه آهو خوش در آیین افتتاح طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اظهار داشت: هدف اصلی این طرح رساندن غذا به کودکان نیازمند در روستاها و مناطق آسیب‌پذیر است و با توجه به اینکه ساکنین روستا عمدتاً از افراد کم‌درآمد هستند، این طرح روی مهدکودک روستاها متمرکزشده است.
وی تصریح کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی، طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اجرا می‌شود و در این طرح علاوه بر یک وعده غذای گرم روزانه، هر سه ماه یک‌بار قد و وزن کودکان اندازه‌گیری می‌شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: پیگیری وضعیت تغذیه و رشد کودکان تحت پوشش برنامه، با توجه به سن حساس آن‌ها بسیار مهم است.
آهو خوش خاطرنشان کرد: بازدیدهای ماهانه، آموزش توسط کارشناس تغذیه و بهورز منطقه، همکاری جهت اندازه‌گیری وزن ازجمله کارهایی است که در طول اجرای برنامه انجام آن‌ها ضروری است.
کارشناس امور کودکان بهزیستی شهرستان کنگان نیز گفت: تعداد ۱۰۷ کودک زیر ۶ سال، در مهدهای کودک شکوفه‌های سیراف و بهشت کودک روستای پرک، تحت پوشش این طرح قرارگرفته‌اند.
غزل علیزاده عنوان کرد: این طرح فقط شامل روستا مهدها و مناطق آسیب‌پذیر می‌شود و رساندن مواد غذایی سالم و بررسی دوره‌ای قد، وزن کودکان و ... ازجمله مواردی هست که در این طرح انجام می‌شود.
آیین افتتاح طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان در مهدکودک ”شکوفه‌های سیراف “ با حضور معاون بهداشتی و کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، کارشناس امور کودکان بهزیستی، مدیر و همچنین مربیان مهدکودک شکوفه‌های سیراف برگزار شد.

انتهای پیام/ م.س-۳۰۷۰