عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

پنجمین دوره بهبود مدیریت با موضوع انگیزه بخشی به کارکنان توسط مدیران برگزار شد

در راستای توانمندسازی مدیران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا، پنجمین دوره آموزشی بهبود مدیریت در سال جاری با موضوع " کارگاه حرفه ای انگیزه بخشی به کارکنان توسط مدیران" برگزار گردید .

به گزارش وب دا فسا؛ در این دوره، رامین خلیقی دکترای مدیریت منابع انسانی و از اساتید برجسته سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به بیان مطالبی در خصوص وظایف مدیر در انگیزه بخشی به کارکنان، پیامدهای انگیزش، عوامل مهم و موثر در انگیزش، نظریه های قدیمی و جدید انگیزش و راهکارهای انگیزه بخشی به کارکنان پرداخت .

وی انگیزش را نتیجه رابطه متقابل فرد با موقعیت و وضعیتی که در آن قرار دارد و انگیزه را حالت درونی که انسان را به انجام فعالیت وا می دارد دانست و در تعریف فرایند انگیزش گفت: نیازهای ارضاء نشده موجب تنش و حرکت هوشمند و بدنبال آن کوشش رفتاری و انگیزش رفتار خواهد شد .

خلیقی افزود: دو عامل شناخت نیازهای رفتاری و کاری کارکنان و نوع رهبری و مدیریت، عوامل موثر در انگیزش می باشد و عملکرد بالا، بهره وری بالا، عدم غیبت و ترک کار از پیامدهای انگیزش است .

از ابتدای سال جاری دوره های بهبود مدیریت شامل: مدیریت اخلاق حرفه ای، تفکر و مدیریت سیستمی، مهارتهای ارتباطی مدیران و پدافند غیرعامل ویژه مدیران برگزار شده است و طبق برنامه ریزی تا پایان سال ۹۸، ۱۳ دوره دیگر بهبود مدیریت در راستای توانمندسازی مدیران اجرا خواهد شد.