عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

اعزام دو تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان به استان ایلام



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در بدرقه گروه درمانی این معاونت به استان ایلام که با درخواست و هماهنگی وزارت متبوع انجام شد؛ هدف از اعزام این تیم را خدمت به زائرین اربعین دانست و گفت: دومین گروه نیز در چند روزآینده اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از روابط عمومی معاونت درمان، دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: گروه اول اعزامی متشکل از ۱۰ نفرشامل پرشک عمومی کارشناس آزمایشگاه، پرستار و کمک بهیار هستند که با هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام به شهرستان مهران به منظور ارائه خدمت به زائرین اربعین اعزام شدند.

دکترجلیلی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن همدان در مسیر زائران ابا عبدالله حسین (ع) برنامه‌ریزی‌ برای ارائه خدمات لازم توسط بیمارستان‌های استان به زائران صورت گرفته است.

معاون درمان در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: با هماهنگی به عمل آمده تیم‌ها ی پزشکی؛ پیراپزشکی و تیم درمان تخصصی در حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز و درخواست استان ایلام به منطقه اعزام شوند.

دکتر جلیلی از دیگر اقدامات انجام شده به فعالیت اورژانش ۱۱۵ اشاره کرد و افزود: اورژانس فوریت‌های پزشکی ۶ دستگاه  آمبولانس به منطقه اعزام کرده و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز تعداد بیشتری آمبولانس اعزام شود.

وی در این خصوص یادآورشد که همه پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در  استان به خصوص پایگاه بین جاده‌ای مشغول ارائه خدمت هستند همچنین در ورودی‌های شهر پایگاه‌های امداد و درمان ایجاد شده که علاوه بر پذیرایی از زائرین خدمات درمانی اولیه و سرپایی به صورت ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمت هستند./ع