عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

روز جهانی سلامت روان؛ ارتقای سلامت روان، جامعه با نشاط

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ ۱۰ اکتبر، روز جهانی سلامت روان است. این روز در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان بهداشت جهانی به جهت توجه بیشتر به اختلالات روانی، تاثیرات منفی آنها بر جامعه و پیشگیری از آنها برگزیده شده است. در ایران  نیز ۱۸لغایت۲۴ مهر به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است و عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.

محسن کچویی-مدیر گروه روانشناسی بالینی خانواده درمانی- با بیان این مطلب، افزود: در دنیای تنش آلود امروزی، سلامت روانی در کنار سلامت جسمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به بهداشت روان به افراد کمک می‌کند تا با اتخاذ راهبردهای صحیح روانی بتوانند بر استرس های ناگزیر زندگی غلبه کرده و با محیط خود سازگار شوند.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: براین اساس، توجه به برنامه های سلامت روان می تواند جایگاه ویژه ای در کاهش رفتارهای بیمارگون، بهبود روابط بین فردی و افزایش نشاط اجتماعی در اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان ایفا نماید.

وی افزود: برخورداری از سلامت روانی به فرد امکان می دهد یک زندگی مستقل داشته، بر تنش های محیطی غلبه کرده، از وقوع بیماری های شدید روانی جلوگیری نموده و در کیفیت زندگی خود، دوستان و خانواده نقش تاثیرگزاری را ایفا نماید.

کچویی تاکید کرد: مرکز مشاوره دانشگاه علم و فرهنگ با برنامه ریزی مدون در سطوح مختلف درصدد ارتقا سلامت روان دانشجویان و کمک به دانشجویان در معرض خطر است و این مرکز آمادگی پذیرش تمامی دانشجویان جهت کسب خدمات روانشناختی در مورد مسایل مختلف زندگی خود (فردی، بین فردی، تحصیلی، خانوادگی) را دارد.

مدیر گروه روانشناسی بالینی خانواده درمانی افزود: شعار امسال هفته سلامت روان "ارتقا سلامت روان، جامعه با نشاط" است و عناوین روز‌های هفته سلامت روان به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۸ مهر –  نقش خودمراقبتی در نشاط اجتماعی

جمعه ۱۹ مهر –   نقش آموزه های دینی ، فرهنگ و معنویت در ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی

شنبه ۲۰ مهر – تحکیم خانواده ، جامعه با نشاط

یکشنبه ۲۱ مهر – ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی

دوشنبه ۲۲ مهر – نقش مهارتهای زندگی در ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی

سه شنبه ۲۳ مهر – عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتماعی

چهارشنبه ۲۴ مهر- جایگاه رسانه و شبکه های اجتماعی در افزایش نشاط