عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

با تقدیر از آثار یکصد کودک و نوجوان ایرانی پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی با اعلام این خبر گفت: دهکده هنر و بازی‌های ملل از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در مجتمع جم سنتر تهران برپا شد که در روز پنجشنبه ۱۸ مهرماه آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار با معرفی و تقدیر از یکصد کودک و نوجوان ایرانی برگزار شد.
وی افزود: همچنین در این برنامه از کودکان و نوجوانانی که آثارشان جزو ۲۵۰ نقاشی منتخب بود، دعوت شد تا ضمن نمایش آثار خود از کارگاه‌ها و برنامه‌های شاد جشنواره استفاده کنند.
رئیس جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار با تاکید بر اهمیت سلامت روان کودکان و نوجوانان، گفت: آثار برگزیده از میان یک هزار اثر دریافتی از ۳۰ کشور جهان در مراسم اختتامیه این جشنواره که جمعه ۱۷ آبان سال جاری با حمایت دانشگاه سملوایز و کالج اوسینا در تالار ویگادو وابسته به آکادمی هنر مجارستان برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.
دکتر رضایی افزود: با هدف جمعی سازی حس مشارکت در جشنواره، ۱۱ نقاشی کاندید دریافت جایزه در هر گروه سنی نیز به صورت مجازی نمایش داده شده اند و به زودی در حدود چهل مرکز واقع در شهرهای مختلف ایران و کشورهای مختلف همکار جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نقاشی را از فعالیت‌های لذت‌بخش دوران کودکی و زمینه‌ساز پرورش استعداد و خلاقیت کودکان دانست و اظهار داشت: در راستای هدف گروه سلامت و هنر، یعنی ارتقای سلامت روان کودکان بیمار، ایده برگزاری چنین جشنواره‌ای مطرح شد.
وی تصریح کرد: تمامی کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از اقصی نقاط جهان مخاطب این جشنواره هستند و می‌توانند طی فراخوان‌های سالانه نقاشی‌های خود را با موضوع 'سلامت' به دبیرخانه یا ایمیل جشنواره ارسال کنند.
دکتر رضایی با بیان اینکه هر ساله یکی از کشورهای جهان میزبان برگزاری این جشنواره بوده، گفت: در اولین سال برگزاری، دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار بود که برگزیدگان از سایر کشورها نیز دعوت شدند ضمن اینکه در دومین، سومین و چهارمین دوره نیز کشورهای مجارستان، اوکراین و ایتالیا از این جشنواره میزبانی کرده و تقدیر شایسته‌ای از برگزیدگان به عمل آوردند.
رئیس جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار یادآور شد: کودکانی که قادر به شرکت در افتتاحیه و اختتامیه نیستند از طریق لینک https://drive.google.com/open?id=1OkbkqctJcO69S5S-jZxeZsUynid-Yz9Y می‌توانند شاهد نمایش آثارشان باشند.