عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

متخصص بیماریهای داخلی: پیشگیری از سرماخوردگی مهم‌ترین راه جلوگیری از سینوزیت است

متخصص بیماریهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سینوزیت از بیماری‌های شایع در فصل پاییز است و مهمترین راه پیشگیری از سینوزیت، پیشگیری از سرماخودگی است .

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر امیرانصاری افزود: سینوس‌ها به طور طبیعی پر از هوا هستند اما وقتی مسدود و پر از مایع می‌شوند، باکتری‌ها در آنها شروع به رشد می‌کنند و باعث عفونت می‌شوند که این عفونت سینوزیت نامیده می‌شود.

وی اضافه کرد: آبریزش غلیظ زرد و بدبو از بینی، احساس فشار یا درد در اطراف صورت و چشم‌ها، سردرد، انسداد بینی، احتقان، ترشح انتهای حلق، عدم بهبود سرماخوردگی، تب و سرفه . از علائم عفونت سینوسی می باشد و نشانه‌های عفونت سینوسی هنگام سرماخوردگی هم دیده می‌شوند و اگر این علائم بیش از ۱۰ روز طول بکشند، ممکن است فرد مبتلا به سینوزیت باشد.

دکتر انصاری توصیه کرد: قبل از غذا خوردن و خوابیدن و هنگامی که وارد خانه می‌شوید، دست‌های خود را بشویید. استفاده از هوای مرطوب و مصرف مایعات زیاد بخصوص مایعات گرم مثل شیر و عسل هم در این فصل از تبدیل شدن سرماخوردگی به سینوزیت جلوگیری می‌کند.

به گفته وی تنفس در هوای تمیز و سالم، دوری از دود سیگار و هوای آلوده و پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های پرازدحام می‌تواند در پیشگیری از این عفونت موثر باشد .

این متخصص بیماریهای داخلی ادامه داد: فردی که سرماخورده است، اگر در معرض سرمای شدید قرار بگیرد ممکن است به سمت ابتلا به سینوزیت پیش برود، پس بهتر است این افراد جلوی بینی خود را بپوشانند تا هوای سرد وارد بینی‌شان نشو د .