عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

گردهمایی نو دانشجویان دانشکده فنی وحرفه ای ثامن الحجج (علیه السلام) مشهد

آیین ورود  نو دانشجویان

به گزارش روابط عمومی  دانشکده فنی وحرفه ای ثامن الحجج (ع) مشهد در این آئین که با حضور رئیس دانشکده، معاونین ، نماینده نهاد رهبری ،کارشناسان ، روسای ادارات ، استادان و نو دانشجویان برگزار شد، مهندس نصیری ، رئیس دانشکده ، ضمن خیر مقدم به نو دانشجویان گفت: اینجانب ضمن تبریک به دانشجویان عزیزی که در سال تحصیلی جدید به خانواده دانشکده فنی و حرفه‌ای ثامن الحجج (ع) پیوسته اند. از کارکنان،استادان و دانشجویان عزیز تقاضا دارم که با اهتمام ویژه در جهت اعتلای اهداف والای دانشگاه فنی و حرفه‌ای که همانا تربیت پنجه های کارآمد و فارغ‌ التحصیلان کارآفرین است، گام بردارند وبسیار خرسندم که امسال نیز چون سال‌های گذشته میزبان جمع دیگری از جوانان نخبه و فرهیخته کشور از سرتاسر کشور در این دانشکده هستیم . پیوستن شما به این دانشکده تداوم شادابی، نشاط، امید، بالندگی و توسعه علم و فناوری است. دانشجویان تضمین کننده آینده کشور هستند و با تلاش‌های آنان است که جامعه می‌تواند هدفمند به سمت توسعه پایدارگام بردارد.»
رئیس دانشکده ، تصریح کرد:«دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه نسل سوم (کار آفرین) و مسیر اصلی ادامه تحصیل و مهارت آموزی فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای برشمرد.که هدف این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر و مهندس مهارتی (عملی ) آماده حضور در صنایع و بازار کار می باشد.یقیناً با ورود به دانشگاه پرسش‌های بسیاری در ذهن شما نقش بسته است. یکی از وظایف دانشگاه همفکری،ترسیم آینده وحرکت به سمت صحیح است .
مهندس نصیری ، منشا تولید علم و فناوری در دنیای کنونی را دانشگاه‌ها توصیف کرد و افزود: «جهان امروزی به شدت در حال تغییر است و منشا این تغییرات دانشگاه‌ها و علم و فناوری می‌باشد. مهمترین مکانی که می‌توان در آنجا بر این موضوعات تفکر داشت دانشگاه است. وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: بهار زندگی شما در زمان تعلم و یادگیری است پس تا آنجا که می توانید دانش کسب کنید و با اراده خود کارهای بزرگ انجام دهید. دوستان شما که قبل از شما به به این دانشکده آمده اندهم اکنون در شرکت های دانش بنیان مسیر علم دانش را به فنون تبدیل کرده اند .
امیدواریم در این سال ها با توشه ای پربار از علم و دانش و آگاهی همراه با تجربه فنی وارد جامعه شوید .
در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عارفی فرد ، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده گفت: «به تمامی دانشجویانی که توانستند با سعی و تلاش، استعداد خدادادی و حمایت خانواده خود به دانشکده ثامن الحجج (ع ) به‌عنوان مهد علم و نماد آموزش عالی کشور راه پیدا کنند، تبریک می‌گویم ».
وی افزود: «جای شکرگزاری دارد هم برای نو دانشجویان و هم برای مسئولان دانشکده، برای ما به دلیل اینکه افتخار خدمت کردن به شما عزیزان را داریم و امیدوارم با همراهی یکدیگر مسیر شکوهمند و اثرگذاری را بتوانیم طی کنیم و شما نو دانشجویان هم باید شاکر خداوند باشید برای این نعمت و فرصتی که در اختیارتان قرار داده تا بتوانید پا به عرصه دانشکده بگذارید» .
وی خاطر نشان کرد: «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده به همراهی مجموعه‌های فرهنگی فعال و تشکل‌ها‌ی دانشجویی، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی همه یک رسالت مشترکی داریم و اعلام آمادگی می‌کنیم تا در موضوعات فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی با همکاری تمامی این نهادها بتوانیم برنامه‌های مطلوب و تاثیرگذاری را به دانشجویان ارائه دهیم ».

حجت‌الاسلام والمسلمین عارفی فرد ، با بیان اینکه ورود به دانشکده سرآغاز  راه رسیدن به تعالی و قله‌های علم و معرفت است، تصریح کرد: «ما وارث زحمات نسل‌های گذشته‌ایم، دانشجویان و استادانی که در مقاطع مختلف در این دانشکده حضور داشته‌اند با اهتمام مسیری را پیموده‌اند و این راه باید با توکل، امید و انگیزه‌های قوی ادامه یابد» .