عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

توسعه تعاملات پژوهشکده رانشگرهای فضایی با مسئولان و دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی

دیدار با مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی

در این نشست در۹۸/۰۷/۱۵، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی ضمن تشریح آخرین دستاوردهای حوزه فضایی کشور، به رشد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های فضایی در دنیا اشاره کرد و گفت: گام‌های مهمی در حوزه فضایی کشور، به ویژه توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران برداشته شده است.

وی اضافه کرد: با همت و تخصص همکاران این پژوهشکده، اکنون موفق شدیم، افزون بر ساخت و طراحی المان‌های مورد نیاز ماهواره‌های داخلی، یکی از محصولات فضایی این پژوهشکده در پروژه بین‌المللی ماهواره کوچک دانشجویی که با همکاری برخی کشورهای عضو اپسکو نیز در دست اجرا است نیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این دیدار، مهندس شکوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده رانشگرهای فضایی قابل تقدیر است، بر لزوم آشنایی بیشتر مسئولان و مردم با توانمندی‌های پژوهشکده و پژوهشگاه فضایی تاکید و از  اعزام یک تیم کارشناسی به  پژوهشکده خبر داد.

تشریح اهداف برگزاری اولین زون فناوری فضایی

در دیداری با حضور دکتر ولی زاده مدیر گروه سنجش از دور دانشگاه تبریز و دکتر کریم زاده عضو هیات علمی این دانشگاه، گزارشی از توانمندی‌ها و دستاوردهای مرکز سنجش از دور این دانشگاه ارائه و  خاطر نشان شد داده‌های ارائه شده در سنجش از دور، ثانویه نیستند، بلکه در طیف داده‌های ناب قرار دارند که استفاده از آنها موجب افزایش شفافیت در اطلاعات و مدیریت می‌شود.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی نیز ضمن ابراز خرسندی از بابت افزایش تعاملات منطقه‌ای فعالان فضایی، یکی از اهداف برگزاری اولین زون فناوری فضایی در Rinotex۲۰۱۹ را شناسایی، گسترش و در نهایت تعمیق ارتباطات  فعالان فضایی برشمرد. طرفین در این دیدار، خواستار توسعه همکاری‌های مشترک شدند.

دیدار با مدیر پروژه ماهواره مکعب دانشجویی دانشگاه تبریز

در دیدار با دکتر پورزیاد عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و مدیر پروژه ماهواره مکعب دانشجویی این دانشگاه، وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه در طراحی و ساخت ماهواره‌های دانشجویی و توانمندی‌ها و ارتباطات گسترده بین‌المللی دانشگاه تبریز در حوزه فضایی، بر لزوم  استفاده از این پتانسیل بالا دراستان و جهت دهی آنها تاکید نمود.

دکتر پورزیاد ضمن اعلام حضور موثر دانشگاه تبریز به ویژه تیم پروژه ماهواره مکعبی دانشجویی در اولین زون نوآوری و فناوری فضایی (Rinotex۲۰۱۹) ، این رویداد را بسیار مهم و تاثیرگزار در این حوزه دانست.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی فی‌مابین پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله همکاری تنگاتنگ با دانشگاه تبریز اشاره کرد و بر توسعه این تعاملات در راستای رفع نیازهای پژوهشی پروژه‌های جاری و آتی پژوهشکده با رویکرد نقشه راه مصوب پژوهشکده  تاکید نمود.

برگزاری جلسه با مدیر شعب پست بانک در استان آذربایجان شرقی

در این دیدار، حسن رضائی حقیقت با اشاره به رشد سرمایه گذاری در حوزه  فناوری‌های فضایی در دنیا و تمرکز  شرکت‌های بزرگ بر روی این فناوری، بر لزوم توجه به اقتصاد فضا پایه به عنوان بخشی از اقتصاد کلان تاکید نمود.

در این نشست، مدیر شعب پست بانک استان آذربایجان‌شرقی با بیان اهداف تاسیس این بانک و ماموریت‌های محوله آن در وزارت ارتباطات، برای ارائه خدمات به ادارات و موسسات زیر مجموعه وزارت ارتباطات استقبال نمود.