عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

آزمون سراسری نظام مهندسی/ورود به حرفه مهندسان

خبرگزاری آنا: آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان پایه ۳ (نظام مهندسی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، دکتر جبار بشیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اظهار کرد: آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان پایه ۳ (نظام مهندسی) در سال ۹۸، با حضور ۴۱۴ نفر داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۱۸ مهر ماه سال جاری در مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی(سایت شماره ۲) دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

وی افزود: آزمون نظام مهندسی پایه ۳ در نوبت صبح پنجشنبه آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته ­های شهرسازی، ترافیک، معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، نقشه برداری با شرکت۱۶۱ نفر (۱۳۷ مرد و ۲۴ نفر زن) انجام گرفت.

بشیری به موارد امتحانی عصر پنجشنبه اشاره کرد و گفت: در عصر پنجشنبه، داوطلبان به تعداد ۱۴۳ نفر (۱۲۰ نفر مرد و ۲۳ نفر زن) در رشته­ های تاسیسات مکانیکی(نظارت)، تاسیسات برقی(نظارت)، معماری(اجرا) و عمران(اجرا)، داوطلبان به سوالات تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.

او ادامه داد: در آزمون نوبت صبح و عصر جمعه تعداد ۱۱۰ نفز داوطلب مرد و زن در رشته ­های تاسیسات مکانیکی (طراحی)، تاسیسات برقی (طراحی)، عمران (محاسبات) و معماری (طراحی) به رقابت پرداختند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: همین الزام شرکت در آزمون، می­ تواند انگیزه‌ ای قوی باشد تا موجب شود مهندسانمان اندکی جدی­تر، مباحث مقررات ملی که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.

وی بیان کرد: فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ ­التحصیلان رشته حقوق برای دریافت پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ ­التحصیلان پزشکی برای دریافت پروانه پزشکی از نظام پزشکی می گذرانند، است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه با بیان اینکه مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سال­ های گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه فارغ ­التحصیل شده است، گفت: در این آزمون باعث شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس­ های کنکوری و آزمون­ های آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تست ­های کنکوری این آزمون که پیچاندن سوال در ذهن مهندسان هم شهرت یافته­ اند و خود به پیچیده ­تر شدن این آزمون در ادوار گذشته کمک کرده است.

بشیری برگزاری این آزمون را برای سه دسته از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان، رشته های فنی و مهندسی، ترافیک و معماری (نظارت) عنوان کرد و افزود: آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه سه برای مهندسان عمران شامل چهار بخش نظارت، محاسبات، اجرا  و طراحی بوده که هدف از برگزاری این آزمون، اخذ پروانه اشتغال است.

به گزارش آنا، در حاشیه این آزمون، محمدرضا مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.