عمومی | اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط و محیط زیست ایران

برگزاری جلسه برنامه ریزی پویش همیاران طبیعت دانشجویی در سازمان‌ جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور

‍ ✅ در این نشست یکساعته مفید که به دعوت و میزبانی دفتر ترویج آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد در خصوص راهکارهای مشارکت و نزدیکی بیشتر دانشجویان با منابع طبیعی و برنامه های سازمان تحت عنوان “‌‌‌‌‌‌همیار طبیعت دانشجویی” هم اندیشی شد.

✅ دکتر جعفریان مدیر کل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور که طرح همیار طبیعت دانشجویی با نظر ایشان در دستور کار دفتر ترویج سازمان قرار گرفت عنوان کردند بعد از دانشجویان منابع طبیعی ما بایستی از تمام تشکل های دانشجویی و دانشجویان تمام رشته ها در کشور بعنوان مروجین منابع طبیعی استفاده کنیم. با نظر ایشان مقرر شد با دعوت از انجمن های علمی دانشجویی طرح اولیه و نحوه اجرای این مشارکت تدوین گردد. ایشان تاکید کردند دانشجویان علی الخصوص رشته های منابع طبیعی و محیط زیست بایستی با طرح های ملی و برنامه های سازمان آشنا باشند که در این صورت قطعا همراهی خواهند کرد. ایشان از همکاران استان‌ها هم خواستند به شکل مطلوب با دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

✅ مهندس علی بناگر دبیر اتحادیه انجمن علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران آشنایی هدفمند و تعریف شده جوامع تخصصی همانند دانش آموزان، طلاب، دانشجویان، انجمن ها و سایر اقشار با منابع طبیعی و رسالتهای سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و ترویج آموزه های منابع طبیعی و محیط زیست در بین این تشکل‌ها و جوامع را مفید و در صورتی که بصورت شبکه در بین خودشان نهادینه شود مفیدتر خواندند و این را مستلزم تدوین برنامه سیستماتیک و قابل اجرا توسط سازمان و مشارکت و پشتیبانی دانشگاهها دانستند و در اینصورت هر دانشجویی با هر رشته تحصیلی و در هر کجای کشور یک سفیر منابع طبیعی خواهد. شد.

User Rating: Be the first one !