عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

برگزیدگان ایده‌های برتر در رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه معرفی شدند

بنا به این گزارش، رتبه اول به ایده فیلم گیم پارک از رضا کاملان زرگر زرین با ارائه پارادایمی جدید در پارک‌سازی موضوعی تعلق گرفت. همکاران این ایده عبارتند از: میثم احمدی، شهریار بحرانی و حسن خلیفه واقفی.

رتبه دوم این رویداد، به ایده سکوی پرتاب موشک سرنشین‌دار فضایی از فریبرز مسرور با همکاری امین ترابی، سعید حسین مقتدری و محمدعلی مسرور اختصاص یافت.

رتبه سوم به ایده پارک فضایی تهران ۱۴۰۴(با استفاده از نقاشی‌های سه‌ بعدی VR,AR,VFX) از محمدعلی مسرور تعلق گرفت.

در مراسم اختتامیه رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضاپایه، ایده‌پردازان طرح‌های برتر با اهدای لوح و جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر مطهری‌نژاد از اعضای هیات داوران این رویداد، در این مراسم، ۴ شاخصه اصلی در بررسی و انتخاب رویدادها را این‌گونه برشمرد: ۱) حوزه انسانی اجتماعی ایده‌ها به دلیل کاربردشان، ۲) فناوری و هنری بودن ایده‌ها، ۳) موضوع بازار و فضای اقتصادی کسب‌وکار، ۴) ظرفیت‌های عمومی و خاصی که ایده‌ها باید داشته باشند تا در پارک‌ها و گردشگاه‌های فضاپایه سامان‌دهی شوند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از این رویداد به عمل آمده است، تشریح نمود: ایده‌های ارائه شده به این رویداد مورد بررسی و داوری قرار گرفتند و بر اساس نتایج و امتیازات حاصله، در چهار گروه دسته‌بندی و رتبه‌بندی شدند: طلایی که شامل سه رتبه اول بوده، نقره‌ای از رتبه چهارم تا هفده که به این ایده‌پردازان هم جوایزی اهدا می‌شود، برنز و دیپلم افتخار.

دکتر مطهری‌نژاد خاطرنشان ساخت: تیم داوری این رویداد با حضور افرادی از مراکز پژوهشی و دانشگاهی متعدد تشکیل شده بود که در نتیجه، داوری دقیق‌ و با خرد جمعی صورت گرفت.

از نکات شایان ذکر در این رویداد تخصصی، حضور سرمایه‌گذارانی علاقه‌مند به توسعه استارت‌آپ‌ها، گردشگری و حوزه فضاپایه بود که می‌تواند در تحقق ایده‌های ارائه شده موثر باشد.