عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا حامی سمن‌های حوزه سلامت است


سازمان مردم نهاد ناشنوایان امواج سکوت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، جمعی از مسئولان استان، اعضای سمن‌های سلامت، اقشار مختلف مردم و هنرمندان استان همدان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا در همدان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا حضور در این مراسم را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: مسئولان استان برای کاهش مشکلات، روانسازی امور و رفع موانع موجود باید همت والایی به خرج دهند.

دکتر فریبرز نیاستی با ابراز خوشحالی از اقدامات مثبت انجام شده در ارتباط با انجمن‌های مردم نهاد استان گفت: این موضوع تا دستیابی به نتیجه مطلوب با‌قوت و قدرت از طرف اولیای امور پیگیری می شود.

وی افتتاح کانون ناشنوایان و انجمن مردم نهاد حمایت از بیماران سندرم داون را بسیار ارزشمند خواند و یادآور شد که دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در راستای وظایف تعریف شده، خود را به ارتقای سلامت جامعه مکلف می‌داند و در پیشبرد برنامه‌های سلامت گام بر‌می‌دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خاطر‌نشان کرد که در حوزه مشارکت‌های مردمی تاکنون تعامل خوبی بین ۶۰ سازمان مردم نهاد و دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برقرار شده است و این دانشگاه همواره حامی سمن‌های حوزه سلامت بوده است.

* گستردگی اقدامات دانشگاه در حوزه های پیشگیری، حمایت، درمان و آموزش

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف ازجمله پیشگیری، حمایت، درمان و آموزش ابراز امیدواری کرد که با برقراری ارتباطات بیشتر بین مجموعه دانشگاه و سمن‌های سلامت برای بهبود امور تلاش شود.

دکتر نیاستی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پیشگیری بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی با قدردانی از زحمات خانم دکتر شکری به عنوان رابط دانشگاه ابن‌سینا و سازمان‌های مردم نهاد استان؛ این مراسم را فرصت مغتنمی برای آشنایی هر چه بیشتر سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت با حوزه مشارکت‌های مردمی دانشگاه عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که با ارتقای آگاهی عمومی جامعه شاهد ایرادات کمتری در ابعاد مختلف حوزه سلامت باشیم و در صورت بروز هر گونه مسئله ای حمایت‌های لازم انجام شود تا افراد مشکلات کمتری را تحمل کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان نیز در این مراسم از ایجاد کانون ناشنوایان و سندرم داون تشکر کرد و ضمن تبریک هفته کودک ابراز امیدواری نمود که کودکان آینده‌ساز کشور روز به روز با بهره‌گیری از ابزارهای لازم و مهارت‌های مورد نیاز توانمندتر شوند.

دکتر الوند با تاکید بر اهمیت تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه معلولان به حذف یارانه دهک‌های بالا برای اجرای قانون معلولین در عرصه‌های مختلف اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با همکاری اعضای شورای شهر و به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی مکان مناسبی برای معلولین استان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه معلولان بیش از کمک مالی به «دیده شدن» نیاز دارند؛ در نظرگرفتن یک نفر دستیار ویژه معلولین در ارکان مدیریتی را نشاندهنده عزم جزم به منظور انجام کار برای معلولین عنوان کرد و گفت: معلولان توانمند، قدرتمند و با‌استعداد بسیاری در استان همدان وجود دارند که باید از توانمندی آنها استفاده شود و می‌توان آینده‌ای خوب را برای معلولین استان فرهنگی همدان متصور شد.

لازم به عنوان دانست که بهنام میرزایی مدیرعامل سازمان مردم نهاد ناشنوایان امواج سکوت و نرگس سوری مدیرعامل انجمن سندرم داون ابراز امیدواری کردند که در آینده نه‌چندان دور فرهنگسرا و پارک مخصوصی برای اعضای این دو انجمن وجود داشته باشد و مردم همدان مشارکت خوبی در این انجمن‌ها داشته باشند./ع