عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

حضور و نشست صمیمی دکتر زنگنه مطلق ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای با رییس و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر


نشست صمیمی با حضور دکتر زنگنه مطلق ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای با رییس و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر : دکتر منصوری نسب رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر ضمن خیرمقدم و تبریک به مناسبت انتصاب شایسته دکتر زنگنه مطلق به سمت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای و آرزوی موفقیت برای ایشان و همچنین تبریک در خصوص مجوز تشکیل شورای برنامه ریزی آموزش عالی در دانشگاه فنی و حرفه ای به ریاست و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حر فه ای بیان کرد:
اقتصاد کرانه ای را یکی از مهمترین اقتصادها در استان های کرانه ای می توان عنوان کرد و گفت: استان بوشهر با داشتن سواحل طولانی خلیج فارس، می تواند اقتصاد کرانه ای داشته باشد.
وی ادامه داد : این استان دارای صنایع بزرگی همچون نفت و گاز و پتروشیمی و بنادر است. رشته های مرتبط با نیازهای تخصصی استان در دانشکده های استان بوشهر کم است و باید با ایجاد رشته های مورد نظر نیاز استان را تامین کنیم.
بروزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی مراکز دانشگاه  فنی و حرفه ای کشور، باید در دستور کار قرار گیرد  و این مقوله در کیفیت بخشی آموزش تاثیر بسزایی دارد .
دکتر زنگنه مطلق ، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن ابراز خرسندی جهت حضور در این جمع صمیمی بیان کرد : نگاه ما باید به آینده باشد . از توانایی افراد زبده و متخصص دانشگاه فنی و حرفه ای باید استفاده بهینه کرد . در کنار استفاده از توانایی استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید نیمه نگاهی به افراد توانمند خارج از بدنه دانشگاه داشت .
ایشان افزود : خرد جمعی را مهم ترین عامل موفقیت در دانشگاه فنی و حرفه ای خصوصاً حوزه پژوهش و فناوری دانست.
معاون پژوهشی ادامه داد : برنامه و اهداف معاونت پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد پارک علم و فناوری ، مراکز رشد و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد . دانشجویان تاب باید شناسایی شوند و از آنان در شرکت های دانش بنیان استفاده کرد . ارتباط با صنعت مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای باید فعال شوند.کارآموزی و پروژه های دانشجویان باید ساماندهی شود . دوره ها و کارگاه های دانش افزایی جهت استادان مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شود .
سپس معاونین و حاضرین در نشست به بیان نقطه نظرات خود پیرامون حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه پرداختند.