عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا

سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی مرند،جلفا،هادیشهر و مرکز خاروانا معرفی شد


سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی مرند،جلفا،هادیشهر و مرکز خاروانا در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان شهرستان های مرند و جلفا معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز محمدحسین صادقی سرپرست ناحیه مرند( دانشگاه های آزاد اسلامی مرند،جلفا،هادیشهر و مرکز خاروانا) در مراسمی با حضور امامان جمعه حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امام جمعه شهرستان مرند، علی انتظاری امام جمعه هادیشهر، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، صادق احمدی فرماندار شهرستان جلفا، جمعی از روسای ادارات و فرماندهان ناحیه سپاه مرند و جلفا و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مرند، جلفا، هادیشهر و مرکز خاروانا معرفی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: همه ما حسینی بوده و باید مثل یاران امام حسین(ع) در جامعه زندگی کنیم.

جوانپور افزود: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در استان آذربایجان‌شرقی با ۴۹ واحد، مرکز دانشگاهی و آموزشکده سما، سیاستی که باید با آن واحدهای دانشگاهی را اداره کرد چابک‌سازی و کوچک‌سازی مجموعه است که در این رابطه ۱۲ مرکز دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به پردیس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مراحل اداری دومین مرحله چابک‌سازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه‌بندی استانی است که ناحیه مرند و شبستر به پایان رسیده و سرپرستان این نواحی معرفی‌ شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی درباره تاثیر مثبت ناحیه‌بندی یادآور شد: واحدهای دانشگاهی با چابک‌سازی و تجمیع می‌توانند رشته‌های هم‌سو که در بعضی واحدها تشکیل نمی‌شود یا در بعضی واحدها متقاضی دانشجو در رشته‌ها وجود ندارد مشکل را در تقسیم ناحیه‌بندی برطرف کنند.

جوانپور تصریح کرد: در ناحیه‌بندی همه شرایط جغرافیایی در نظر گرفته شده و شامل واحدهای مرند، هادیشهر، جلفا و مرکز خاروانا در یک زون و دومین زون ناحیه شبستر شامل واحدهای شبستر، صوفیان، تسوج و خامنه است.

وی متذکر شد: تجمیع به این معنی نیست که واحدها هویت و استقلال واقعی خود را از دست بدهند و این تجمیع درون‌سازمانی است که بنا به گفته دکتر ولایتی رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی هیچ واحدی تعطیل نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، هدف از ناحیه‌بندی را سیاست چابک‌سازی سیستم صرفه‌جویی مالی، نیروی انسانی، کوچک‌سازی اداری و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحدها به‌ویژه واحدهای کوچک دانست.

جوانپور مطرح کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس یک ظرفیت بسیار عالی در حوزه اقتصادی و تجاری برای ناحیه مرند است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند نیز گفت: از حسن اعتماد دکتر طهرانچی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سپردن چهار واحد دانشگاهی به اینجانب تشکر می‌کنم و به امید خدا با کمک مسئولان و همکاری و همیاری واحدهای دانشگاه بتوانیم مشکلات واحدهای دانشگاه را رفع کنیم.

محمدحسین صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دانشجو سیاستی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد. حضور فعال دانشگاه‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان و درآمدهای غیرشهریه‌ای است.

وی توضیح داد: امکاناتی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی وجود دارد که در بعضی از مراکز آموزش عالی نیست و باید ارتباط و اعتماد دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت را گسترش داد و در سایه این ارتباط و اعتماد است که دانشگاه‌ها به سمت پویایی و پیشرفت خواهند رسید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند تبیین کرد: دانشگاه‌ها باید کارآفرین و مشکلات شهر را در زمینه‌های صنعت، مسائل فرهنگی رفع کنند. بنا به گفته دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ما دانشگاهی بی‌خاصیت نمی‌خواهیم؛ بلکه دانشگاه باید به‌عنوان مرکز رشد صنعت و توسعه و محل رجوع جامعه بوده و مشکلات شهرستان را رفع کند.

صادقی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه مردمی است و تعاملی که دانشگاه آزاد اسلامی با نهادها و ادارات دارد باید حفظ شود تا دانشگاه آزاد اسلامی توانمند و شایسته و روبه پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش آنا، در این مراسم حکم انتصاب محمدحسین صادقی از طرف دکتر طهرانچی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قرائت و ابلاغ شد.