عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اجتماع زائرین دانشگاهی اربعین در مصلای جمعه بوشهر / گزارش تصویری

حجت‌الاسلام ماندگاری در این همایش در تفسیر فلسفه اربعین گفت: ابتدا باید دانست که چرا اربعین در روایات این‌قدر موردتوجه قرارگرفته و چگونه می‌توان از آن استفاده حداکثری داشت.
ماندگاری با اشاره به بعضی از اعداد خاص که در روایات به آن‌ها اشاره‌شده است، افزود: در روایات ما اربعین به‌عنوان عدد کمال و اتصال به مطلوب معرفی‌شده است.
وی ادامه داد: اربعین عدد مداومت و تکرار است اما مشکل جامعه ما در ترویج فضائل و خوبی‌ها سه مورد است که عدم تکرار حالات روحانی، عدم تکثیر و عدم تعمیق ازجمله آن‌هاست.
این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: فضائل روحانی مانند چله گرفتن‌ها و مراسم شب‌های قدر یا اعتکاف، باید تداوم تکثیر و تعمیق داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اربعین ما را به نقطه عشق می‌رساند و عاشق هر چه بیشتر به اوج عشق برسد، بیدارتر خواهد شد.
حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اربعین روحیه جهاد و مقاومت و مراقبت می‌آفریند به همین سبب اربعین مانند گنجی رمزآلود است که مجاهد و مقاوم می‌سازد.
ماندگاری تصریح کرد: شاید در هیچ زمانی از تاریخ، این‌گونه سفره محبت اهل‌بیت گسترده نشده بوده است و به‌واسطه اربعین یکپارچگی جامعه شیعی و امت سازی شکل‌گرفته است که این حرکت عظیم بدین معنی ست که در جامعه باوجود اختلاف‌نظر، لازم است امت واحده به وجود بیاید و اربعین ما را به این سمت سوق می‌دهد.
وی اظهار داشت: امت سازی، ولایت مداری، وحدت اسلامی، تقوا و خدمت‌رسانی از بزرگ‌ترین موهبت‌های اربعین است که بر مسلمانان عرضه می‌دارد.
در همایش اجتماع زائرین دانشگاهی اربعین آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، روسا و کارکنان دانشگاه‌های استان و مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.
لازم به ذکر است بیش از ۵۰۰ دانشجو برای شرکت در همایش جهانی اربعین از ۱۷ مهرماه سال جاری به مدت یک هفته به کشور عراق اعزام می‌شوند که از ۱۰۰ نفر از این تعداد را دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/م.پ-۱۰۲۵

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN