عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

در جلسه شورای صنفی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با هیئت رییسه این دانشگاه مطرح شد / چشم امید خوابگاه‌های دانشجویی به بلندنظری خیّرین

جلسه شورای صنفی دانشگاه سلمان فارسی با هیئت رییسه این دانشگاه برگزار گردید. در این جلسه اعضا شورای صنفی دانشجویی به بیان مطالبات خود پرداختند و مسوولین حاضر در نشست نیز ضمن پاسخ به پرسش‌های مطرح شده به بیان توضحیاتی پیرامون مسایل موجود پرداختند و خواستار تداوم روند مطرح شدن مطالبات دانشجویی و مشارکت و همفکری دانشجویان در حل مسایل دانشگاه شدند.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی، مسایل مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی از عمده‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بود و دانشجویان سوال‌ها و مطالباتی را در خصوص مواردی همچون ظرفیت اطاق‌ها، نیاز به بالاتر بردن سطح کیفی و کمی خدمات ارایه شده و تعویض برخی تجهیزات موجود در خوابگاه‌ها مطرح نمودند. مسایل دیگری از جمله سلف سرویس، دفتر کار شورای صنفی، نظارت بر قراردادها و... نیز از سوی اعضا شورای صنفی دانشجویی دانشگاه مطرح شد و پاسخ‌ها و توضیحات مرتبط با هر کدام از آنها نیز از سوی مسوولین حاضر در نشست ارایه گردید.

در ادامه رییس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تشکر از حضور دانشجویان و فعال بودن آنها در حوزه‌های صنفی، بیان مطالبات و خواسته‌های دانشجویی را از طریق چنین ظرفیت‌هایی حاکی از سرزنده بودن جریان دانشجویی برشمرد و خاطر نشان نمود: پایش مسایل صنفی و مطرح نمودن آنها از سوی جریان‌های دانشجویی، همواره امیدوار کننده بوده و خوشحالیم که دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی نیز در این حوزه‌ها فعال هستند و قطعاً می‌توانند با پیشنهادها و مشورت‌های خود به عنوان بازوی فکری مناسبی در کنار مدیریت دانشگاه به حل مشکلات کمک شایان توجهی نمایند.

دکتر انوشیروان غفاری‌پور در ادامه با اشاره به مسایل مرتبط با خوابگاه‌های دانشجویی خاطر نشان نمود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات دانشگاه سلمان فارسی، بحث خوابگاه‌های دانشجویی بوده است و بر همین اساس هم طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی را برای برطرف کردن ریشه‌ای این مشکل دنبال کرده‌ایم و همچنان در تلاش هستیم تا با همت و بلندنظری خیرین محترم به ویژه در شهرستان کازرون، خوابگاه دانشجویی مستقلی را احداث نماییم و خوشبختانه دستاوردهایی هم حاصل شده که پس از قطعی شدن آنها و امضا توافق‌نامه نهایی، جزییات دقیق آنها اعلام خواهد شد.

وی همچنین به سلف سرویس دانشگاه اشاره کرد و افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و همچنین مطالبه‌ی دانشجویان در سنوات گذشته، طی ماه‌های اخیر با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان موفق شدیم با جذب بودجه‌ی ۵۸۰میلیون تومانی، آشپزخانه‌ی دانشگاه را به آشپزخانه‌ای صنعتی تبدیل نماییم و در حال حاضر تجهیزات بسیار مناسبی برای آن تهیه شده است و کنترل‌های زیادی را بر روی عملکرد پیمانکار دنبال می‌کنیم تا مطمن باشیم از این آشپزخانه‌ی مجهز به گونه‌ی مناسبی در جهت رفاه دانشجویان بهره‌برداری می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست ضمن بیان توضیحاتی در خصوص مسایل مرتبط با خوابگاه‌ها خاطر نشان نمود: برخی محدودیت‌های بودجه‌ای امکان تعویض مرتب تجهیزات را نمی‌دهد با این وجود هرجا ضرورتی بوده اقدام کرده‌ایم و همچنان هم به نظارت و کنترل در این حوزه ادامه خواهیم داد.

سیدهاشم خاتمی همچنین افزود: طی روزهای آینده و پس از اسکان کامل دانشجویان، به اتفاق هیئت رییسه دانشگاه از کلیه‌ی خوابگاه‌های دانشجویی بازدید خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حال حاضر پنج خوابگاه دانشجویی در سطح شهر کازرون دارد که با انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با بنیاد ۱۵خرداد، اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون و بخش خصوصی، آنها را به دانشجویان متقاضی واگذار نموده است.