عمومی | دانشگاه حضرت معصومه (س)

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

در این آیین دکتر ابراهیم عبدی پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن تبریک و خیر مقدم به نودانشجویان، آنان را به برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب برای دوران تحصیل دعوت کرد و گفت: در این ۴ سال که از بهترین دوران زندگی شماست سعی خواهیم کرد تا فضایی امن و مملو از آرامش برای تحصیل شما فراهم کنیم.
این استاد دانشگاه اولین و مهم ترین کارکرد دانشگاه را تولید علم دانست و اظهار داشت: علاوه بر اساتید و محققان که با پژوهش به تولید علم کمک می کنند، دانشجویانی که هنوز با مبانی تحقیق آشنایی ندارند می توانند با بکارگیری ذهن پرسشگر خود، سوالاتی را مطرح کنند که سرآغاز تحقیق ها و پژوهش های محققین باشد.
وی دومین کارکرد دانشگاه را تولید انسان متخصص عنوان کرد و گفت: باید سعی کنیم تا یادگیری به تخصص تبدیل شود و کارشناسانی تربیت کنیم که به معنای واقعی متخصص باشند. یعنی بتوانند دانش خود را به کار ببندند و این جز با عزم و اراده دانشجویان دست یافتنی نخواهد بود.
دکتر عبدی پور تولید انسان فرهیخته ی اجتماعی را سومین کارکرد دانشگاه دانست و افزود: انسان فرهیخته کسی است که علاوه بر بهره مندی از دانش کاربردی، به آموزه های تربیتی هم پاسخ مثبت دهد و فضیلت های انسانی را در خود تقویت کند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در این دانشگاه در کنار برنامه آموزشی، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی مانند ارتباط و تعامل با دیگران، کنترل خشم و . و همچنین کارگاه های آموزشی مهارت های شغلی مرتبط با رشته های تحصیلی دانشجویان برگزار می شود.
وی در پایان، با اشاره به قانون مند بودن دانشگاه مانند هر سازمان دیگر از دانشجویان خواست تا به ضوابط و مقررات دانشگاه مانند قوانین آموزشی، الزامات پوششی و . پایبند باشند.


حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده، مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز طی سخنانی دانشجویان را به ارتباط گیری با کارشناس این دفتر فراخواند و گفت: مبلغه های دینی که در خوابگاه حضور دارند آماده اند تا هرگونه مشاوره دینی و اعتقادی را به شما دانشجویان عزیز ارائه دهند.
معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان با اشاره به رتبه اول سرانه ازدواج دانشجویی در دانشگاه حضرت معصومه (س)  نسبت به سایر دانشگاه های استان قم اظهار داشت: مهمترین دلیل این رخداد اعتماد خانواده ها به دانشجویانی است که در این دانشگاه تحصیل می کنند و عفت پیشگی دانشجویان این دانشگاه به یک ویژگی بارز برای این مجموعه تبدیل شده است و امیدواریم شما نودانشجویان با رویکرد واقع گرایانه نسبت به امر ازدواج و اقدام زودتر برای این امر مهم، جایگاه اول سرانه ازدواج دانشجویی را برای دانشگاه حفظ نمایید.
این آیین با معرفی بخش های مختلف دانشگاه شامل معاونت ها و زیر مجموعه آنان و همچنین خدمات مشاوره ای و بهداشتی، تربیت بدنی، فرهنگی و . به دانشجویان همراه بود.
در پایان این ویژه برنامه، مرکز مشاوره ی دانشگاه نیز کارگاهی با عنوان زندگی دانشجویی توسط دکتر حاتمی برگزار کرد.