عمومی | دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

مجمع عالی بسیج ناحیه دزفول در دانشگاه جندی شاپور برگزار شد.

مجمع عالی بسیج ناحیه دزفول در دانشگاه جندی شاپور برگزار شد.


رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در نشست مجمع عالی بسیج ناحیه دزفول در محل این دانشگاه گفت: گردهمایی هیئت علمی دانشگاه ها در شهرستان برای مجموعه از یک جهت می تواند بعنوان اتاق فکر تلقی شود و هم از جنبه ورود به مواردی که در جامعه ما هست، این جمع، جمعی نیست که آثار رو ببیند و به سهولت از کنار آنها رد بشود و اثری از تفکرش و عملش و نگاهش در جامعه نماند.

محمدرضا عصاری با بیان اینکه دانشگاه نمی تواند در مقابل وقایع جامعه بی تفاوت باشد، افزود: امیدواریم جامعه اثر وجودی دانشگاه ها و اعضای هیات علمی را با رفع مشکلات احساس کند.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست گفت: مجموعه سپاه از چند سال پیش هیات اندیشه ورزی یا اتاق فکر را تدارک دیده تا از این طریق به رفع مشکلات جامعه کمک کند.
سرگرد غلامحسین پرهیزگار بر ضرورت تشکیل اتاق فکر یا هیات اندیشه ورز تاکید کرد و افزود: بیش از یکهزار و ۸۰۰ اتاق فکر در آمریکا وجود دارد که با انجمن های تخصصی فعالیت می کنند ولی در ایران حدود ۱۵ اندیشکده یا انجمن تخصصی وجود دارد.

وی گفت: حدود هفت اتاق فکر با هفت کارگروه از جمله کارگروه دفاعی، فرهنگی، زنان و سلامت از حدود ۶ سال قبل به دبیری سپاه تشکیل شده و نخبگان برای ارائه راهکار در حوزه های مختلف در این کارگروه ها حاضر شده اند.

سرگردپرهیزگار افزود: تغییراتی در شیوه اجرا و نظام نامه این برنامه با تغییر فرمانده بسیج اجرا شد که قرار است از ظرفیت های موجود در حوزه های تخصصی نیز استفاده شود.

وی اظهار داشت: جای کار زیادی برای ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرای برنامه های فرهنگی و علمی وجود دارد ولی برای رفع مشکلات باید طرح های زمان دار تعریف شود.
غلامحسین پرهیزگار در پایان خاطر نشان کرد: این کار بصورت آتش به اختیار است و بنا بفرموده مقام معظم رهبری باید یک کار تمیز و مرتبی خروجی این جلسات باشد. ولی بنا نیست منتظر دستورالعمل و پیشنهاد و یا تصویب دیگران باشیم.