عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

۴۵ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۴۵ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دانشکده ادبیات و علوم انسانی با بیان این مطلب افزود: هر ساله تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی در کنکور کارشناسی ارشد رتبه های تک رقمی و دو رقمی کسب کرده و در دانشگاه های طراز اول کشور پذیرش می شوند.
وی به ارتقای هشت پله ای رتبه دانشگاه در رتبه بندی سالیانه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC) اشاره کرد و افزود: رشد ۵۵ و ۴۰ درصدی تولیدات علمی دانشگاه در یکسال گذشته بر مبنای گزارشات پایگاه های استنادی Scopus و Web of Science نشان می دهد دانشگاه محقق اردبیلی اهتمام ویژه ای برای ارتقای در شاخصه های مختلف علمی و پژوهشی دارد.
حبیبی اظهار کرد: پروژه های عمرانی دانشگاه به مانند فاز سوم دانشکده فنی و مهندسی، خوابگاه دانشجویی، استخر آموزشی و فرهنگی، پروژه های عمرانی فاز دوم و سوم دانشکده فنی و مهندسی، ساختمان های جدید دانشکده های علوم اجتماعی و کشاورزی و منابع طبیعی، آزمایشگاه میز لرزه و کتابخانه مرکزی از جمله پروژه های عمرانی دانشگاه هستند که در حال عملیات اجرایی- عمرانی می باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: آینده شما به دست خودتان رقم می خورد و نباید آینده خود را به خاطر لذت های زودگذر خراب کنید.
وی ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج آسان به دانشجویانی که ازدواج کنند تهسیلات قرض الحسنه پرداخت کرده و سه روز آنها را به مشهد مقدس اعزام می کند.
دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشکده با حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو بزرگترین دانشکده دانشگاه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه رسالت ما تربیت نیروی متخصص، متعهد و با اخلاق اجتماعی مناسب است، تصریح کرد: امروز توسعه جامعه در گروه توسعه نیروی انسانی توسعه یافته است و برای توسعه جامعه باید خودمان توسعه یافته باشیم.
حسن زاده اضافه کرد: توسعه بدون توسعه فکر، ذهن و معنویت معنا ندارد و منابع فیزیکی توسعه را رقم نمی زنند بلکه انسان ها موجب توسعه جامعه می شوند.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: جامعه از سمت مدرک محوری به سمت مهارت محوری و دانش محوری حرکت می کند و نباید ادامه تحصیل به خاطر دریافت مدرک باشد.
دکتر معراج شرری مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروز خواندن و نوشتن سواد محسوب نمی شود بلکه طبق تعریف یونسکو ایجاد تغییر محیط و بهبود زندگی سواد تعریف می شود و برای تغییر محیط ابتدا باید خود را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و اجتماعی، انجمن های علمی و نشریات دانشجویی محلی برای تقویت مهارت های دانشجویان است.
مهندس علیرضا دستور مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حراست دانشگاه محقق اردبیلی کار صیانت انجام می دهد و یک حراست اجتماعی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: دانشجویان باید در انتخاب دوستان خود نهایت دقت را داشته باشند و دوستان خود را از افراد مثبت، درس خوان و خانواده دار انتخاب کنند .
دکتر برومند صلاحی رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مرکز رشد از ایده ها برای تبدیل به محصول حمایت می کند.
وی ادامه داد: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۶۱ اختراع علمی ثبت شده، ۳۴ ایده تجاری شده بوده و برای تجاری سازی ایده ها تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.
یادآور می شود در این مراسم مدیران گروه به معرفی آئین نامه های آموزشی و پژوهشی و موارد لازم برای دانشجویان ورودی جدید پرداختند و دانشجویان به بیان خاطرات خود از دوران کارشناسی پرداخته و دانشجوی روشندلی شعری قرائت کرد و برپایی غرفه های معاونت فرهنگی و اجتماعی از دیگر بخش های این برنامه بود.