عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کودک شاد از مهارت های اجتماعی بیشتری برخوردار است

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تاثیرات مثبت شاد بودن کودکان اظهارکرد: کودک شاد از مهارت های اجتماعی بیشتری برخوردار است.

دکتر پیمان هاشمیان در گفتگو با خبرنگار وب دا گفت: خنده، بازی، برقراری ارتباط و ... از علائم شاد بودن کودک است و کودکان با توجه به شخصیت و ذات خود همچنین نوع فرهنگ و تربیت خانواده شادی خود را بروز می دهند.

دکتر هاشمیان با بیان اینکه بروز شادی در کودکان متفاوت است، اظهار داشت: هنگام شادی کودکان باید احساس درونی آنها را مدنظر قرار داد باید توجه کرد زمانی کودک به احساس آرامش می رسد که نیازهایش برطرف شود و حمایت خانواده را داشته باشد در اینصورت هوش هیجانی او نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه برخی مسائل باعث کاهش شادی در کودک می شود، تصریح کرد: وابستگی های ناامن کودکان احساس آرامش را از آنها می گیرد بطور مثال وابستگی کودک به مادر اضطراب به وجود می آورد و احساس شادی را در او کاهش می دهد.

وی به تاثیرات و جنبه های مثبت شاد بودن کودک اشاره و اذعان کرد: برخورداری بیشتر از مهارت های اجتماعی، رشد بهتر، افزایش دقت و تمرکز، کاهش افسردگی و موفقیت در مباحث علمی و آموزشی از تاثیرات مثبت شاد بودن کودکان می باشد.

دکتر هاشمیان اظهار داشت: کودکی که بتواند شادی خود را کنترل نماید نشان از توانایی ضریب هوش هیجانی کودک است این نوع کودکان ضعف های دیگر هوش خود را جبران می کنند و آدم موفق تری خواهد بود.

{jcomments on}