عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم آشنایی نودانشجویان۹۸ دانشگاه شهید باهنر کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حمزه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم پندهایی منسوب به لقمان حکیم را برای دانشجویان توصیه کرد و گفت: دو چیز را هرگز فراموش مکن، خدا را و مرگ.دو چیز را همیشه فراموش کن: به کسی خوبی کردی و کسی به تو بدی کرد. به  مجلسی وارد شدی زبان نگهدار، به سفره ای وارد شدی شکم نگهدار، به خانه ای وارد شدی چشم نگهدار، به نماز ایستادی دل نگهدار.

وی همچنین حدیث از امام حسین(ع) نقل کرد که فرمودند: مَنْ اَحَبَّک نَهَاک وَ مَنْ اَبْغَضَک اَغْرَاک. هر کس تو را دوست بدارد از کار ناپسند بازت می دارد و هر کس دشمنت باشد فریبت می دهد.

در ادامه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به فعالیت‌ها‌ی نهاد رهبری و معرفی و آشنا بیشتر دانشجویان با حوزه نهاد رهبری اشاره کرد.

دکتر نیره عسکری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: بهار دانشگاه شما دانشجویان هستید با ورود شما نو دانشجویان، دانشگاه؛ هرسال در مهرماه با طراوت، سرسبزی و توانمندی شما بهار را تجربه می‌کند. امیدوارم که سا‌ل‌هایی که در دانشگاه شهید باهنر هستید سال‌های بسیار پر بار، خوش و آرام و پرخاطره‌ای باشد که همیشه خودتان را عضو خانواده دانشگاه شهید باهنر بدانید.
وی به دانشجویان توصیه کرد: نقشه راهتان را ترسیم کنید از پتانسیل‌های دانشگاه استفاده کنید، استعدادهایی در درون شما هست که اگر فرصتی باشد شکوفا خواهد شد. پس مطالعه کنید و اما مطالبه گر و مسئولیت پذیر باشید، زیرا این مسیر جاده دو طرفه است.

از بخش‌های اصلی جشن می­‌توان به پخش کلیپ معرفی بنیان‌گذار دانشگاه در کرمان مهندس علیرضا افضلی پور و همسرش بانوفاخره صبا، سخنرانی دکتر امین گوشه مدرس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مصاحبه با نودانشجویان و اجرای موسیقی و نقاشی اشاره نمود.