عمومی | سیویلیکا

کارگاه علمی طراحی بازار

معرفی:
اقتصاددانان هم در مطالعه و هم در طراحی بازارهای مختلف مشارکت دارند. طراحی بازار، اصطلاحی عام است که معنی طراحی قواعد بهینه و منصفانه در بازارها را می رساند. تعبیر طراحی بازار علاوه بر کاربرد عامش برای همه بازارها، به طور خاص بیشتر در مورد بازارهایی که الگوریتم های تطابق و جور شدن در آن ها مهم است به کار می رود. اینگونه بازارها دوجانبه است به نحوی که در آن ها تنها توان و تمایل ما برای به دست آوردن چیزی که در بازار ارائه می شود مهم نیست. نمونه این بازارها بسیار است از انتخاب مدرسه و دانشگاه گرفته تا انتخاب شغل و.... بنابراین حوزه طراحی بازار به این می پردازد که چگونه قواعدی برای تخصیص منابع ایجاد کنیم و ساختاری موفق برای بازار طرح ریزی کنیم.
محورها:
الگوریتم های تطابق و جورسازی (matching)، مزایده و حراج (auction) و خط مشی (platform)

اساتید کارگاه:

دکتر بهرنگ کمالی

دکتر مرتضی زمانیان

دکتر سیدفرشاد فاطمی اردستانی