عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاریخ پزشکی - مهر ۱۳۳۳/انتشار پیام تشکر اساتید دانشکده ادبیات از دکتر وثوقی برای درمان دست استاد بدیع الزمان فروزانفر

بخش تاریخ پزشکی روابط عمومی دانشکده پزشکی در نظر دارد تا با سیر در آثار مکتوب و منقول گذری بر حیات بیش از صد و سی ساله دانشکده پزشکی داشته باشد، تا بهانه ای باشد برای یادآوری عظمت و جایگاه قدیمی ترین آکادمی پزشکی کشور.
پزشکان همواره مورد احترام بوده اند، و مردم از هر قشر و طبقه ای به خاطر دریافت خدمات درمانی از پزشکان تقدیر می کردند. اما نکته جالب و تاثیر گذار پیام ذیل این است که نام بزرگانی چون دکتر محمد معین صاحب لغت نامه، دکتر ذبیح اله صفا نویسنده کتاب ۵ جلدی تاریخ ادبیات در ایران و دکتر پرویز ناتل خانلری زبان شناس و صاحب کتاب تاریخ زبان فارسی به عنوان تشکر کنندگان به چشم می خورد و این که پیام تشکر به صورت مکتوب در جراید منتشر شده است.
متن زیر نمونه ای از یک پیام تشکر در روزنامه سراسری است در مهر سال ۱۳۳۳
تشکر از جناب آقای دکتر وثوقی
اخیرا برای جناب آقای بدیع الزمان فروزانفر استاد محترم دانشگاه، بر اثر تصادف تاکسی ایشان با اتوبوس واقعه ای اتفاق افتاده است که منجر به شکستگی دست معظم له شد ولی خوشبختانه آقای دکتر وثوقی رئیس قسمت جراحی بیمارستان پهلوی( امام خمینی) در ظرف ۵۰ دقیقه عوامل مربوط به معالجه ایشان را در نظر گرفته و و عمل لازم را با موفقیت انجام داده است که موجب تشکر می باشد.
چه اگر این نوع عناصر مفید و مطلع و فداکار به موقع وظایف خود را انجام ندهند ممکن است یک تصادف کوچک عواقب وخیم داشته باشد.
دکتر محمد معین، دکتر ذبیح اله صفا، دکتر خانلری اساتید دانشکده ادبیات، دکتر حسن مینوچهر، دکتر سید صادق گوهرین، دکتر ناصر الدین شاه حسینی، دکتر محمد مکری.

خبر: مینا محمدی