عمومی | دانشگاه گیلان

مراسم استقبال از نو دانشجویان دانشگاه گیلان برگزار شد

مراسم استقبال از نو دانشجویان  در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با حضور رئیس دانشگاه، شهردار رشت، مدیران دانشگاهی و دانشجویان و اساتید در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزارشد.

در این مراسم دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن خیرمقدم به دانشجویان و تبریک به مناسبت راهیابی به دانشگاه، به معرفی دانشگاه گیلان و جایگاه و رتبه آن در نظام های رتبه بندی پرداخت. وی یاد آور شد دانشگاه گیلان همانند سایر دانشگاهها با داشتن ظرفیت های مناسب، دارای محدودیت هایی نیز هست که با تلاش همه همکاران دانشگاهی و همیاری مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله شهرداری شهر رشت، امیدواریم ظرفیت های جدید برای دانشگاه فراهم گردد.
رئیس دانشگاه گیلان در ادامه، توصیه هایی نیز برای دانشجویان ورودی جدید داشت؛ وی با اشاره به ظرفیت مناسب همه رشته ها برای پیشرفت و اشتغال، خاطر نشان کرد اولاً همه دانشجویان باید از همین ابتدای سال تحصیلی با برنامه ریزی و  به نحو هدفمند درس بخوانند و از زمان غافل نباشند، زمانِ شروع برای دستیابی به هدف از همین الان است.
وی در ادامه یاد آور شد امروزه مهارت آموزی  اهمیت زیادی دارد و مدرک علمی به تنهایی کارآیی ندارد و کسانی موفق خواهند شد که مهارت داشته باشند. رئیس دانشگاه مهارتها را دو دسته دانست؛  مهارتهای رشته ای و مهارتهای اجتماعی. مهارتهای رشته ای باعث می شود دانشجو با دانش یاد گرفته، مشکلی از مشکلات خود و جامعه را حل کند و شغلی برای خود بیابد اما مهمتر از آن، مهارت اجتماعی است. مهارت اجتماعی شامل مهارت گفتگوی منطقی و مهارت کار تیمی است. بخشی از فراگیری مهارت اجتماعی در فعالیت رسمی و درس خواندن است و بخشی دیگر فعالیت های غیر رسمی است که با شرکت در کارگاههای آموزشی، استارت آپ ها و اخذ دروس اختیاری مثل کار آفرینی حاصل می شود. در دانشگاه علاوه بر درس، ساختارهایی وجود دارد که این مهارت ها را تقویت می کند مانند انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و اجتماعی، تشکل های اسلامی و سیاسی، کانون خلاقیت و شکوفایی، شورای صنفی و فعالیت های ورزشی. توصیه موکد ایشان به  دانشجویان، همکاری
حداقل با  یکی از این تشکل های دانشجویی بود.

در ادامه دکتر حاج محمدی شهردار رشت نیز ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان و آرزوی موفقیت برای آنها و به معرفی شهر رشت پرداخت. وی یاد آور شد شهرداری رشت با دارا بودن  بیش از ۴۰۰۰  پرسنل، نیازمند همکاری و ارتباط مستمر با دانشگاه است. شهردار رشت  توجه به کیفیت آموزشی را مورد تاکید قرار داد  و  اظهار داشت ظرفیت زیاد پذیرش دانشجو عامل برتر بودن دانشگاه نیست کیفیت آموزشی است که دانشگاه را ممتاز میکند. دکتر حاج محمدی به دانشگاهیان این قول را داد که شهرداری از دانشجویان در  طرح ها و برنامه های شهری در زمینه مهندسی رودخانه، شهرسازی، محیط زیست و ...  حمایت خواهد نمود.
وی در پایان راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت در شهرداری رشت و  همچنین دفتر شهرداری در دانشگاه را خواستار شد.

شایان ذکر است دراین مراسم معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران دانشجویی، آموزشی، فرهنگی و کارآفرینی نیز به بیان توضیحاتی پیرامون حوزه مدیریت خود پرداختند.
در
این مراسم از ۵ دانشجوی برتر کنکور سراسری پذیرفته شده در دانشگاه گیلان در پنج گروه آموزشی تقدیر به عمل آمد. همچنین پرچم سپاری از سوی دو تن از دانشجویان فارغ التحصیل به دو تن از دانشجویان ورودی جدید، پخش کلیپ معرفی دانشگاه گیلان، ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید و معرفی تشکلهای دانشجویی دانشگاه گیلان و اجرای موسیقی کاروان شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است در عصر روز دوشنبه، دانشجویان ورودی جدید از موزه میراث روستایی گیلان بازدید نمودند. در حاشیه برگزاری این مراسم، برپایی نمایشگاه دستاوردهای تشکل های دانشجویی نیز به چشم می خورد و تا تاریخ ۱۸ مهر ماه ۹۸ در محوطه دانشکده ادبیات و علوم انسانی ادامه دارد .