اعتبار علامت تجاری ثبت شده در محصولات آرایشی و بهداشتی، باید تمدید شود
بنا بر گفته دکتر سپیده سیف الهی، مسوول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مدت اعتبار علامت تجاری ثبت شده محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران ۱۰ سال است و اگر صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خویش ادامه دهد، باید در سال پایانی، اعتبار علامت خود را تمدید کند.
ایشان، علامت تجاری یا خدماتی را نشانه ای متمایز کننده برای شناسایی محصولات و یا خدمات مشخص دانست که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی، فراهم می شود.
دکتر سیف الهی، تاکید کرد که یکی از مدارک لازم برای صدور مجوزهای بهداشتی محصولات آرایشی و بهداشتی، ارائه ثبتِ نام و علائم تجاری واحدهای تولیدی است.