مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

رئیس جدید پژوهشکده سیاستگذاری علم دانشگاه شریف معرفی شد

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر فتوحی رئیس دانشگاه در جلسه‌ی هیئت امنای پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف که با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای هیئت امنای این پژوهشکده برگزار گردید، ضمن تقدیر از دکتر سهراب پور بنیان‌گذار و رئیس سابق پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه، دکتر ملکی را به عنوان رئیس جدید این پژوهشکده معرفی کرد.
دکتر فتوحی در صحبت‌های خود از دکتر سهراب پور به عنوان بنیان گذار و موسس پژوهشکده سیاستگذاری علم دانشگاه شریف یاد کرد و گفت: با تلاش‌های دکتر سهراب پور فعالیت‌های ارزشمند و مفیدی در پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه انجام شده است و امیدوار هستیم که پژوهشکده بتوانید در مسائل مربوط به سیاستگذاری و حکمرانی منشا اثر بوده و علم سیاستگذاری و حکمرانی را در جای جای کشور گسترش دهد.
وی یادآور شد؛ امیدوار هستیم تا با راهکارهایی که در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف آغاز گردیده، شاهد تربیت دانشجویانی مستعد و توانمند در این حوزه بوده و فارغ التحصیلانی پرتوان برای بهبود اوضاع سیاستگذاری و حکمرانی به جامعه تحویل دهیم.
دکتر محسن رضایی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های چند ساله‌ی دکتر سهراب پور گفت: زمانی که موضوع سیاستگذاری را به عنوان یک محور پژوهشی و علمی در دانشگاهها مطرح کردیم، دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه پیشگام شد و توانست این موضوع را که به عنوان یک ضرورت در کشور مطرح است به خوبی پیش ببرد.
وی گفت: دکتر سهراب پور در خصوص مسئله‌ی حکمرانی و سیاستگذاری نقش موثری داشت و امیدوار هستیم پژوهشکده سیاستگذاری علم دانشگاه صنعتی شریف با مدیریت جدیدش نیز همچون گذشته به عنوان یک بازوی مشاوره‌ای برای کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد؛ تا کنون در پژوهشکده سیاستگذاری علم دانشگاه شریف فعالیت‌های خوبی انجام شده و امیدوار هستیم در دوره جدید شاهد فعالیت‌های گسترده تری بوده و از ظرفیت‌های خوب دانشجویان نیز برای این حوزه استفاده شود.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد؛ با توجه به توانمندی‌های موجود در دانشگاه صنعتی شریف انتظار داریم این دانشگاه بیش از پیش درگیر مسایل سیاستگذاری و حکمرانی شده و نقش مشاور را برای حاکمیت و مجمع تشخیص مصحلت نظام ایفا کند.