عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جراحی اندوسکوپیک کلیه بیمار ۶۷ ساله در کنگان

دکتر مصطفی نبی زاده گفت: این بیمار که به دلیل عدم دفع ادرار ناشی از تنگی مجرای ادراری دچار تورم کلیه شده بود از مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌های هم‌جوار کنگان به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافت.
وی با اشاره به وضعیت حاد این بیمار افزود: قطع سه‌روزه جریان ادرار موجب بروز اختلال یون‌های ضروری بدن بیمار شده و عملکرد کلیه‌ها را تا مرز دیالیز کاهش داده بود.
دکتر نبی زاده بابیان اینکه امکانات درمانی بیمارستان کنگان، سفرهای درمانی از جنوب استان بوشهر را کاهش داده است ادامه داد: با انجام جراحی اندوسکوپیک (بدون برش) موفق به بازگشت عملکرد طبیعی کلیه‌های بیمار شدیم.
جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان کنگان تصریح کرد: این بیمار ۶۷ ساله پس از گذشت سه روز از عمل جراحی و بهبودی کامل باحال عمومی خوب از بیمارستان امام خمین (ره) کنگان ترخیص شد.
دکتر نبی زاده با ابراز تشکر از تیم حاضر در این عمل جراحی گفت: این جراحی موفق با حضور کادر درمانی مجرب در اتاق عمل و همراهی دکتر حکاک متخصص قلب و عروق و دکتر ابراهیمی متخصص بیهوشی صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد: کاهش حجم ادرار در طول شبانه‌روز، مطمئناً نشان‌دهنده اختلالی است که نیاز به پیگیری جدی و به‌موقع دارد، در غیر این صورت می‌تواند موجب از بین رفتن کارکرد کلیه‌ها و درنتیجه دیالیزی شدن بیمار شود.

انتهای پیام/ م.ص_ ۴۰۲۰