عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فصل جدید همکاری دو مرکز علمی استان بوشهر با حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان

دکتر سعید کشمیری گفت: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوپا در حوزه دریا نیازمند حمایت و تعامل مراکز علمی است از طرفی فرایند نگر بودن شرکت‌های دانش‌بنیان اصل اساسی در ادامه کار و گسترش فعالیت‌های این شرکت است.
دکتر کشمیری با اشاره به نقش سازنده شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه، سرعت بخشی و اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی افزود: گسترش حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های زیست‌فناوری دارویی و پزشکی و تولید محصولات دانش‌بنیان با تکمیل زیرساخت‌های لازم افزایش خواهد یافت.

جهش علمی استان بوشهر با همکاری مراکز دانشگاهی


رییس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: همکاری مجموعه‌های دانشگاهی استان بوشهر بستر مناسبی برای جهش علمی و گسترش طرح‌های پژوهشی ایجاد کرده است.
دکتر عبدالمجید مصلح گفت: تفاهم‌نامه‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج‌فارس بوشهر در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت‌گیری فکری مناسبی را فراهم نموده که این حرکت فرصت ویژه‌ای برای دانشجویان، دانش‌پژوهان و فعالیت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌نماید.
مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پرسیس ژن نیز گفت: یازدهمین شعبه شرکت شتاب‌دهنده پرسیس ژن در استان بوشهر راه‌اندازی شد.
دکتر امیرحسین کارآگاه درباره فعالیت‌های این شرکت افزود: زمینه فعالیت این شرکت شتاب‌دهنده، زیست‌فناوری دارویی و پزشکی، محصولات مشتق از پلاسما، سرم های درمانی، واکسن‌های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، دارو با منشا طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت شتاب‌دهنده پرسیس ژن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان شتاب‌دهنده زیست‌فناوری پزشکی کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/م.پ-۱۰۲۵

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/EY7jegBw69PIpld7SHn6wN